امروز:
سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

کاربردهای آب بازیافتی

اکثر ما می دانیم که آب آشامیدنی یک منبع کمیاب است که باید بیش از این تولید شود. اما جدای از دستیابی به این هدف با بستن شیر آب زمانی که موردنیاز نمی باشد، می توان با استفاده مجدد از آبی که قبلاً استفاده کرده اید نیز به این هدف دست یابید.
در کالیفرنیا، 50% آب بازتولید شده صرف کشاورزی می شود. برای چه بخش دیگری می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟
استفاده دوم از آب
بسیاری از مردم فکر می کنند زمانی که شیر آب را باز می کنید یا می بندید، کل آب از یک تصفیه خانه عبور کرده و سپس به یک رودخانه می ریزد و درنهایت وارد دریا می شود، اما این صحت ندارد.
آب پس از عبور از یک تصفیه خانه، جاییکه تصفیه شده و قابل استفاده مجدد می شود، برای فعالیت هایی نظیر آبیاری فضای سبز شهری و میادین گلف، پر کردن استخرها و آبنماها، شستن خیابان ها و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد.
هرچند این آب در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، جهت حذف هرگونه خطری، هرگز برای مصرف انسانی استفاده نمی شود. برای مثال، در کالیفرنیا، 50 درصد آب بازتولید شده برای اهداف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
آب را در خانه مورد استفاده مجدد قرار دهیم
بدون هیچ نیازی به یک تصفیه خانه، می توان آب را در خانه مورد استفاده مجدد قرار داد. اما چطور؟
گاهی اوقات از آب برای انجام یک فعالیت استفاده می کنیم و متوجه نمی¬شویم که این آب می تواند بدون هرگونه تصفیه پیچیده ای مجدداً قابل استفاده باشد. ما به شما روشی را برای انجام آن نشان خواهیم داد:
1.    آیا می دانید که چگونه می توان از آب شستشو مجدداً استفاده کرد. سیستم سینک-توالت راهی برای دستیابی به آن است، زیرا از آب شستشو برای پر کردن مخزن توالت استفاده می کند. گزینه دیگر متصل کردن زهکش به یک مخزن مستقل جهت آبیاری متعاقب باغچه می باشد.
2.    شما همچنین می توانید از آب استفاده شده برای شستشوی غذا برای تی کشیدن کف استفاده مجدد نمایید. فراموش نکنید که ابتدا آنرا از یک فیلتر یا صافی برای حذف باقیمانده های احتمالی عبور دهید.
آیا می دانستید...؟ حدود 5/0درصد کل منابع آب زمین برای مصرف انسان مناسب است.
برچسب ها:
حفظ منابع – پایداری – آب
منبع : www.Repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829