امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

نمک و انرژی آبی

راههای زیادی برای مهار نمودن منابع انرژی تجدید  پذير جهت تولید الکتریسیته وجود دارد، اما پیشرفتهای جدید  باعث حيرت بيشتري خواهند شد. آیا می خواهید بدانید که این پیشرفتها  كدامند؟


نمک و انرژی چه وجه اشتراکی با هم دارند؟
الکتریسیته و نمک
این فرآیند شامل چهار مرحله ساده است که در درون یک باتری انجام می شود. ابتدا، باتری با آب شیرین پر می شود و با استفاده از الکترودهائی كه به یک جریان الکتریکی متصل هستند، شارژ می شود و سپس به آرامی با آب دریا (آب شور) پر می گردد. سرانجام، انرژی به الکترودها باز  گشته و براي مصرف آماده است.
محققین دانشگاه استنفورد اين سیستم جدید  را کشف نموده اند که ساده تر  بوده و وقتی انرژی پتانسیل را به انرژی واقعی تبدیل می کند، میزان انرژی بیشتری را در خروجي ارائه می دهد. تاکنون، این فرایندها  نيازمند استفاده از غشاهای بسیار گران قیمت و شکننده ای بوده اند. اگرچه روش موجود ساده تر شده است،  ولي عملکرد بهتری  قابل دست يابي است.
این کار درابتدا دشوار است
باوجود این حقیقت که این سیستم به نرخهای تبدیل  بالائی دست یافته است، محققین بر این باورند که می تواند به میزان کارآئی 85 درصد نیز برسد.
پیش بینیها برای این روش جدید بسیار مثبت می باشند. اگر این سیستم در تمام دهانه رودها در سراسر دنیا کار گذاشته شود، می تواند بیش از یک دهم نیاز انرژی دنیا را تامین نماید!
منبع انرژی تمیز و "نامحدود"
آب دریا یک منبع فراوان انرژی است و تا ابد می تواند برای تولید این نوع انرژی مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه کمیاب بودن آب شیرین یک عامل محدود کننده اين سيستم می باشد.
مزیت این  سيستم روش بسیار ساده ای آن است که راه اندازی ساده اي دارد و اجزای باتری به گونه ای طراحی شده اند که از محیط زیست حفاظت نمایند.
آیا می دانستید...؟ ایده تولید الکتریسیته ازطریق تفاوت ميزان شوری آب، به دهه 1950 بازمی گردد.

برچسب¬ها:
انرژی نوین – کارآیی انرژی – پروژه ها و روندها
منبع : www.Repsol.com


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829