امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انرژی خورشیدی-گرمایی

درباره خصیصه های این نوع نیروگاه ها تحقیق کنید. برای مثال، برخی از آن ها از انرژی گرمایی جمع شده برای تولید انرژی در شب استفاده می¬کنند.


آیا نیروی خورشیدی می تواند برای 65000 ساعت در یک سال بدون اینکه خورشید همیشه در آسمان باشد، تولید شود؟
فناوری برج مرکزی
اصلی¬ترین خصیصه آن¬ها این است که این فن¬آوری صفحات  خورشیدی نوری-ولتاژی ندارند. در عوض آن¬ها دارای میدان¬های خورشیدی هلیوستات هستند. آیا می¬دانید آن¬ها چه چیزی هستند؟ آن¬ها دستگاه¬هایی هستند که چندین آینه در آن¬ها قرار داده شده است که با اشعه¬های خورشیدی برخورد می¬کنند.
آن¬ها بطور حلقه¬ای در اطراف یک برج بلند قرار داده شده¬اند. نور خورشید در آیینه¬ها منعکس می شود و به سمت برج هدایت می¬شود. می-توانید تصور کنید که چرا؟
خورشید حتی وقتی که حضور ندارد نیز آشکار است.
تمامی گرمای تولید شده برای تبخیر آب استفاده می¬شوند. این بدین معنی است که بخار می¬تواند برای چرخاندن توربین¬ها استفاده شود و انرژی تولید کند. بااین حال، روزهایی وجود دارند که خورشید به میزان زیادی در دسترس نیست. حدس بزنید آن¬ها این مشکل را چگونه در سویل حل کردند.
ویژگی اصلی وجدید نیروگاه سویل تمامأ درباره انبارسازی است. این سیستم گرمایی جدید، که ازنمک¬های ذوب شده استفاده می¬کند، الکتریسیته را بدون نیاز به حضور مداوم نور خورشید و برخورد اشعه¬های آن تولید می¬کند.
بخاطر نمک¬ها این امکان وجود دارد که دما به بیش از oC500 برسد، و گرما به منظور تبخیر آب در مرحله بعد، تجمیع یابد. این بدان معنی است که آن¬ها قادرند تا انرژی را حتی وقتی که خورشید حضور ندارد، تولید کنند.
تولید انرژی
برای ایجاد بیشترین انرژی الکتریکی تولید شده، یک کابل  با ولتاژ بالا، نیروگاه را به شبکه اصلی وصل می¬کند. به بیان توسعه دهندگان نیروگاه سویل، به لطف کارایی آن، می¬تواند بیش از 65000 ساعت در سال کار کند، و انرژی مورد نیاز برای بیش از 25000 خانه را تأمین کند.
آیا می¬دانید که ...؟ نیروگاه های خورشیدی - گرمایی وجود دارند که می توانند انرژی خورشیدی برای 15 ساعت را بدون نیاز به نور خورشید تولید کنند.
برچسب¬ها: انرژی خورشیدی- پروژه¬ها و روندها- انرژی تجدیدپذیر
منبع : www.Repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829