امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

باغچه های عمودی برای شهرها

هنوز آن­ها را ندیده اید؟ آن­ها جلوی ساختمان­ها را با دیوارنماهای ساخته شده توسط انواع مختلفی از گیاهان تزیین می­کنند و مزایایی زیادی را برای ما و محیط به ارمغان می­آورند.


در شهر مادرید، می­توان باغچه­های عمودی[1]  با مساحت 460 متر مربع را مشاهده کرد. آیا باغچه­های دیگری را می­شناسید؟
دکوراسیون شهری جدید
این مفهوم از نیاز به بدست آوردن یک احساس از طبیعت در شهرهای بزرگ، ایجاد شد، که در آن­ها فضای اندکی وجود دارد و همیشه این امکان وجود ندارد که پارک­های بزرگی ایجاد شوند.
هدف این باغچه­ ها، تزیین شهرها و فضاهای عمومی به روش طبیعی و متفاوت و ایجاد یک احساس آرامش در مردمی که از آن لذت می­برند است. همچنین آن­ها کیفیت هوا را افزایش می­دهند، صداهای محیط را کاهش می­دهند و CO2های متصاعد شده را جذب می کنند.
یک باغ منحصر به فرد در اروپا
دانشگاه سویل دارای اولین باغچه عمودی فعال در اروپا است. علاوه بر تزیینی بودن، یک سیستم خنک کننده بخار دارد. این باغچه از چه چیزی تشکیل شده است؟
 دمای هوا را بطور طبیعی پایین می­آورد. با استفاده از یک سری پنکه­ها، هوا از قسمت داخلی آن عبور می­کند و هوای خنک­تر و مرطوب­تر از آن خارج می­شود، بدین معنی که می­تواند بعنوان یک تهویه مطبوع عالی برای تابستان عمل کند.
مثال­هایی دیگر از اسپانیا و سرتاسر جهان
اولین مورد در اسپانیا در Paseo del Prado، درست در مرکز مادرید یافت می­شود. بیش از 15000گیاه در یک پتوی مرطوب قرار داده شده­اند که به خاک نیازی ندارد و 460 متر مربع از قسمت جلویی را گرفته است.
دیگر مثال­های شگفت انگیز شامل برج کریستالی مادرید، بزرگترین واحد دفتری در اسپانیا، و یکی دیگر در Plaza de España در Santa Cruz de Tenerife، ایجاد شده توسط پیشگام این تکنیک، پاتریک بلانچ است.
علاوه بر دیوارها، آن­ها می­توانند در قسمت­های داخل نیز دیده شوند. یک مثال از این نوع، باغچه عمودی در یک سالن کنسرت در تایپه در چین است.
آیا می­دانید که ... ؟ باغچه­های عمودی در دانشگاه سویل می­توانند دما را تا بیش از 10 درجه سانتیگراد پایین بیاورند.
برچسب­ها: تهویه مطبوع هوا- آسایش- پروژه­ها و روندها- طبیعت- کیفیت هوا


منبع : www.Repsol.com

 


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829