خاموش کردن لامپ های نئونی

بخاطر قوانین اروپایی، کارخانجات تولید لامپ¬های نئونی در چند سال پیش بطور کامل بسته شده¬اند. شما الان کدام نوع از لامپها را استفاده می¬کنید؟ در ادامه برخی از گزینه¬های جایگزین را ملاحظه می کنید.


لامپ¬های LED باید دوره کاربردی به اندازه حداقل 6000 ساعت داشته باشند. آیا تاکنون از آن¬ها استفاده کرده¬اید؟
برای لامپ¬های سنتی قبلی چه اتفاقی می¬افتد؟
امروزه تعداد بسیار اندک یا حتی هیچ گونه از لامپ¬های نئونی باقی نمانده¬اند. این موضوع اساسأ بخاطر این است که دوران اختراع ادیسون به پایان رسیده است. اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که آن¬ها به اندازه کافی کارایی ندارند.
لامپ¬های خانگی هنوز هم استفاده می¬شوند، اما وقتی که زمان جایگزین کردن آن¬ها فرا می رسد، حال باید به دنبال دیگر گزینه¬ها با داشتن کارایی مطلوب مصرف انرژی باشید.
اکنون سوال این است: LED یا فلوئورسنت؟
نیازی نیست شما ذهن خودتان را با گزینه¬های جایگزین که بر اساس قوانین جدید اجازه تولید دارند، اذیت کنید. لامپ¬های LED یا فلوئورسنت بطور واضحی بهترین گزینه¬ها برای جایگزین کردن لامپ¬های نئونی سنتی هستند. با این حال، لامپ¬های LED پیشی گرفته¬اند، زیرا مزایای زیادی به لحاظ کارایی انرژی و صرفه اقتصادی، را در اختیار مصرف کننده قرار می¬دهند.
بعلاوه، لامپ¬های فلوئورسنت داری جیوه هستند که بازیافت آن¬ها را خیلی سخت می¬کند. هر دوی آن¬ها برای فروش هستند، پس یکی از آن¬ها را انتخاب کنید.
LED: آینده¬ای روشن
در آگوست 2013 این نوع از لامپ¬ها پتانسیل خود را افزایش دادند. همچنین این موضوع به دلیل قوانین جدیدی است که لامپ-های LED را ترجیح می دهند. آیا از این قوانین آگاهی دارید؟
آن¬ها بیان می¬کنند که لامپ¬ها باید به سرعت روشن شوند. آن¬ها نباید روشن شدنشان بیش از نیم ثانیه به طول بیانجامد! همچنین آن¬ها باید در دو ثانیه به %95 روشنایی خود برسند.
طول عمر استفاده از آن¬ها نیز نقطه قوت دیگری برای این لامپ¬ها است، زیرا دوره استفاده از آن¬ها همیشه بسیار زیاد بوده است. تا 1 ژانویه 2014، حداقل %90 از لامپ¬های تولیدی باید دوره استفاده¬ای بیش از 6000 ساعت داشته باشند.
آیا می¬دانید که ...؟ کهنسال¬ترین لامپ نورانی استفاده شده که در رکوردها ثبت شده است در 1901 نصب شد و هنوز هم کار می¬کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829