امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

خانه های ساخته شده از کاغذ و مقواهای قابل بازیافت


 
در ابتدا، انسان در غارها زندگی می¬کرد، سپس در خانه های ساخته شده از خاک یا چوب. آنچه که ممکن است شما فکر نکرده باشید این است که خانه های امروزی می توانند از کاغذ نیز ساخته شوند.
آیا کاغذهای بازیافت شده می توانند به عنوان مواد ساختمان سازی مورد استفاده واقع شوند؟

بازیافت  کلید کار است
آنچه که بازیافت قصد انجام دادن آن را دارد این است که به بازیافت  بازگشت داشته باشد و با یک مواد جدید با صفات فنی خوب که به لحاظ منبع نیز کارا هستند، خاتمه یابد.
کانتینرهای آبی رنگ، برای %21 از زباله ها حساب می شوند. و هم اکنون تعدادی از پروژه ها وجود دارند که می توانند کاغذ را به مواد خوبی برای ساختمان سازی پایدار تبدیل کنند.

زنبورها نقش خود را انجام می دهند
خانه های هشت ضلعی زنبورها از بسیاری جهات به شدت مفید هستند. آن ها از ماده هایی با سطح متوسط قدرت استفاده می کنند تا ساختارهای بسیار محکمی را  بسازند.
یک کمپانی آلمانی از این مزایا استفاده کرده است تا خانه های از پیش ساخته شده با کاغذهای بازیابی شده را به شکل خانه های زنبورها بسازد. این ماده سوئیسل  خوانده می شود و مزایای زیادی دارد؛ بسیار با محیط سازگاری دارد و به عنوان عایق عمل می کند و می تواند انرژی را در کنترل دماهای خانگی صرفه جویی کند. به لطف پوشش رزینی ویژه، این ساختارها ضدآب هستند.
یک خاصیت مهم دیگر این است که در هوای خوب، دیوارها می توانند به راحتی بلند شوند تا نور بتواند وارد شود و هوا جریان یابد. مانند یک باغچه ای در داخل خانه است!
آجرهای سفالی و کاغذی
علاوه بر استفاده شدن در ساختن ساختمان ها، می تواند با سفالی که در حال حاضر استفاده می شود، برای ساختن آجرها مخلوط شود تا ماده جدیدی تولید کند که بازیابی کاغذ را راه اندازی می کند و صفات بسیار خوبی مانند هدایت اندک گرمایی دارد.
هرچند در حال حاضر آن ها با استانداردهای مهم ساختمان سازی برابری می کنند و برای ساختمان سازی، تحقیقات و تلاش برای بهبود قدرت مکانیکی این آجرها، کاملأ مفید است.
آیا می دانید که ...؟ هر تن کاغذ بازیابی شده می تواند بین 12 تا 14 درخت را از قطع شدن نجات دهد.
برچسب ها: بازیافت- شهرهای هوشمند- پروژه ها و روندها- صرفه جویی در منابع
منبع : www.Repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829