امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تقلید زیستی

این مفهوم به یک راه هوشمندانه ­تر برای سازگاری و تکامل یافتن است، که دنیای اطراف ما را به حساب می­ آورد. برای رسیدن به آن باید چکار کنیم؟ در ادامه همه چیز را درباره آن به شما می­گوییم.

هر فرد حدود 400 کیلوگرم ضایعات[2] را بطور سالیانه تولید می­کند، بنابراین اجازه بدهید کاری که طبیعت انجام می­دهد را انجام دهیم و از همه چیز استفاده کنیم.

این کار چیست؟

آن­ها می­گویند که طبیعت باهوش است، بنابراین دنبال کردن قدم­های آن می­تواند یک راه عالی برای ادامه­ دادن مسیر توسعه پایدارسازی باشد.

این ایده­ ها، به مفهومی به نام تقلید زیستی منجر شد. این راه فکر کردن براساس سازگار شدن ما با سازگاری یافتن با محیط در بهترین حالت ممکن است. براساس این فرض منطقی، تعداد زیادی از فعالیت­های متفاوت، برای مثال آن­هایی که ما می­خواهیم به شما نشان دهیم، می­تواند انجام شود.

هیچ چیزی زائد نیست

در طبیعت، چرخه­ های نزدیک به هم وجود دارند که به دفعات تکرار می­شوند. یک مثال، چرخه غذایی در اکوسیستم­ها است، که در آن تمامی اجزاء مفید و غیرقابل صرف ­نظرکردن هستند. حتی ضایعات آلی به عنوان غذا برای گیاهان عمل می­کنند!

ما می­توانیم کار بسیار مشابهی انجام دهیم. آیا می­دانید درباره چه چیزی صحبت می­کنیم؟ روش­های متفاوت استفاده برای مطمئن شدن از اینکه هیچ چیز هدر نمی­رود: بازیافت ، بازیابی انرژی یا استفاده مجدد. هر فرد، سالیانه بیش از 400 کیلوگرم ضایعات را تولید می­کند. می­توانید تصور کنید که از تمامی این­ها مجددأ استفاده کنیم؟

استفاده از منابع

یک مثال واضح دیگر در تقلید زیستی استفاده از هر چیزی که در پیرامون ما است، حتی انرژی، با این وجود ما میتوانیم بهتر زندگی کنیم! برای مثال، گیاهان از نور خورشید و آب، برای تبدیل CO2 به اکسیژن استفاده می­کنند.

افراد زیادی هستند که فرصت­های بزرگی را در این روش تفکری پیدا کرده­اند و تلاش کرده اند تا روشی که گیاهان برای تولید انرژی استفاده می­کنند را تقلید کنند.

تعدادی از دانشگاه­ها و شرکت­ها در سرتاسر جهان، از جمله انیستیتوی فناوری ماساچوست، پژوهش درباره احتمالات این پدیده­ ها را آغاز کرده­اند.

آیا می­دانید که ...؟ مطالعه پدیده فتوسنتز از سال 1917 منجر به 10 جایزه نوبل[3] شده است.



منبع : www.Repsol.com


[1] Biomimicry

[2] Waste

[3] Noble prize

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829