امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

بخاری­ها و دیگ­های بخار با استفاده از زیست توده

با آغاز زمستان، نیاز داریم تا سیستم­های گرمایشی خود را برای مقابله با دماهای پایین آماده کنیم. آیا شما می­دانستید که یک گزینه پایدار برای گرم نگه­داشتن خانه شما وجود دارد؟ درباره بخاری­ها و دیگ­های بخار که از زیست­ توده استفاده می­کنند بدانید.

در اسپانیا، بقایای جنگلی (ریشه­ها، خاشاک، برگ­ها و غیره)، به عنوان منبع انرژی استفاده می­شوند.

خب، زیست توده چیست؟

زیست توده یک ماده آلی است که به عنوان بخشی از فرایندهای زیستی، از گیاهان یا حیوانات، تولید می­شوند و می­توانند بعنوان یک منبع انرژی استفاده شوند. برای مثال: چوب، خاک اره، ضایعات کشاورزی، خاشاک، هسته­های زیتون و غیره.

این یک انرژی جایگزین است که به دو دلیل مهم، بسیار جذاب می­باشد: اولأ، بخاطر اینکه یک منبع تجدیدپذیر است، و دومأ، CO2 که این فناوری تولید می­کند خنثی است. این به چه معنی است؟ وقتی که به عنوان سوخت استفاده می­شوند، تنها CO2 را به فضا رها می­کنند که می­تواند طی چرخه زیستی جذب شود.

حالا می­دانیم که زیست توده چگونه کار می­کند.

بخاری­ها و دیگ­های بخار با استفاده از زیست توده، بسیار شبیه دیگر انواع دیگ­های بخار کار می­کنند. سوخت آن­ها یک شعله تولید می­کند که گرمای آن­ توسط لوله­هایی که آب را عبور می­دهند، انتقال داده می­شود. سپس این آب گرم­شده به رادیاتورها، حمام­ها، استخرهای شنا و غیره انتقال داده می­شود.

تفاوت اصلی این است که ما یک سری کانتینرها یا سیلو[2]ها را داریم که برای دسته­بندی زیست توده­ها مورد استفاده قرار می­گیرند، تا بطور پیوسته به درون دیگ­های بخار انتقال داده شوند و جریان سوخت متوقف نشود.

در انتهای این فرایند، خاکستر تولید می­شود که بطور اتوماتیک در یک مخزن خاکستر، انبار می­شود. تنها چیزی که ما باید انجام بدهیم این است که این مخزن را چند بار در سال تخلیه کنیم.

مزیت دیگر

جدای از اینکه زیست توده یک منبع تجدیدپذیر انرژی و سازگار با محیط زیست است، به دلیل اینکه این سوخت­ در کشورها تولید می­شوند، بنابراین بازار مصرف براساس این نوع از انرژی­های جایگزین روبه­رشد است.

آیا می­دانید که ...؟ یک دیگ بخار زیست­توده می­تواند از بیش از %90 از انرژی ذخیره شده در این سوخت­ها را مورد استفاده قرار دهد.

برچسب­ها: انرژی نوین، کارایی انرژی، سلامتی،  کیفیت هوا، تهویه مطبوع هوا

منبع : www.Repsol.com

 

[1]  Biomass

[2]  Silo

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829