امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خانه های آینده

با وجود فن آوریهای جدید، خانه ها، زندگی را راحت تر نموده و همچنین باعث می شوند تا در مصرف انرژی صرفه جوئی گردد. آیا می دانید چگونه؟

خانه ها، بطور فزاینده ای خود را با فن آوریهای جدید سازگار می کنند؛ شما می تواند توسط یک دستگاه کنترل از راه دور، خانه خود را کنترل نمائید.

دسترسی به سیستم کنترل ساختمان

شما می توانید با یک نشان الکترونیکی برروی یقه خود در اطراف خانه راه بروید تا بدون استفاده از کلید دربهای خانه را باز نمائید.

این، تنها یکی از مزایای ارائه شده توسط سیستم های کنترل هوشمند  ساختمان می باشد، که می توان بعنوان یکسری از خدمات چند منظوره اینگونه سیستم­ها در ساختمان، از آنها یاد نمود.

این خدمات، می توانند به یکدیگر و به شبکه های ارتباطی داخلی و خارجی مربوط باشند. بله، این همان چیزی است که شما فکر می کنید،  صحبت از خانه های هوشمند است!

یک مثال

اولین خانه هوشمند در اسپانیا، در سال 2001 در شهر مادرید ساخته شد. در سالن پذیرائی این خانه، تنها یک دستگاه کنترل از راه دور به شما اجازه می دهد تا تلویزیون، ضبط صوت یا شدت روشنائی خانه تان را کنترل نمائید، درحالیکه لوازم خانگی می توانند از هرجای دیگری در خانه روشن و خاموش شوند.

 

در حمام، لامپها وقتی حضور شخصی را حس می کنند روشن می شوند و وقتی آن شخص حمام را ترک می کند خاموش می گردند. همچنین، سیستم گرمایشی و یا تهویه هوا نیز بسته به فصل یا دمای اتاق فعال می شوند.

مزایای این خانه ها برای محیط زیست

یکی دیگر از مزایای اصلی این خانه ها، کمک آنها به صرفه جوئی در مصرف انرژی می باشد، درحالیکه راحتی و ایمنی را نیز تامین می کنند.

سیستمهای کنونی کنترل هوشمند ساختمان، به آسانی در هر نوع خانه ای نصب می شوند و ما را قادر می سازند تا مصرف انرژی خود را بطور اختصاصی مدیریت نموده و تشخیص دهیم که کدامیک از لوازم خانگی الکتریکی به درستی کار نمی کنند. و این موارد تنها تعداد کمی از نمونه کاربرد آنها است!

آیا می دانستید ...؟

فن آوریهای جدید به شما اجازه می دهند تا کل خانه خود را با کمک یک دستگاه، از راه دور کنترل نمائید.

 

برچسب ها:

پروژه ها و روندهاپایداریسلامتشهرهای هوشمند

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829