امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شکل جدیدی از همبستگی نجات بخش

بالابردن آگاهی اجتماعی درباره بازیافت، به شکل جدیدی از مسئولیت پذیری مشترک و کمکهای نوعدوستانه برای خانواده ها تبدیل شده است. آیا می دانید که این موج جدید همبستگی درباره چیست؟

بازیافت نمودن درپوشهای پلاستیکی می تواند به نجات بسیاری از زندگیها کمک کند. می دانید چگونه؟
سبک جدید همبستگی
در سالهای اخیر، جنبش جدیدی از تاثیر عمیق اجتماعی در کشورها ظهور نموده است، که بازیافت و همبستگی را با یکدیگر ادغام می کند.
این کار از طریق جمع آوری درپوشهای پلاستیکی از محصولات مختلف از قبیل بطریهای آب و آبمیوه، ظرفهای شامپو، بطریهای مواد شوینده، تیوبهای خمیردندان و غیره، عملی می شود.   
مقابله با بحران از طریق همبستگی
نیاز، مادر تمام ابداعات بشری است و از آنجا که کمکهای دولتی و سوبسیدها و همچنین بودجه های اختصاص داده شده به مطالعه بیماریهای طبقه بندی شده با عنوان "بیماری نادر"، درحال کاهش می باشند، خانواده ها درحال ترویج روش های جمع آوری و افزایش پول مورد نیاز برای اداره تحقیقات و یا آموزش کودکان خود می باشند.
داستان یک موفقیت
یک کمپین با نام "لبخندی برای Aitana" حمایت و ترویج رسانه های بوستون را بدست آورد. آیتانا، که از بیماری قلبی مادرزادی رنج می برد و نیاز به عمل جراحی با هزینه ای حدود 200000 یورو داشت، موفق شد تمام نیازهای مالی خود را با بدست آوردن حمایت 10 میلیون نفر برطرف سازد.
از نمونه های موفق اینگونه کمپین ها در کشور ایران، می توان به طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی با نام "طرح محسنین" که توسط صدا و سیما حمایت مردمی را کسب نمود اشاره نمود.
از این روش، میتوان برای حمایت و همبستگی جامعه جهت حفظ محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی نیز بهره برد.
این کمپین ها چگونه عمل می کنند؟
ابتدا، از جامعه می خواهند تا در جمع آوری پلاستیک کمک نمایند.
سپس، یک سری محلهای جمع آوری در مدارس، فروشگاهها، یا داروخانه ها برای مردم راه اندازی می کنند تا ظروف پلاستیکی و درپوش بطریهای خود را در آنجا تخلیه نمایند.
پس از آن، هریک از ظروف پلاستیکی را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام درپوشها از پلاستیک ساخته شده اند. در آخر، آنها پلاستیکهای خود را به یک کارخانه بازیافت می برند و درعوض آن پول دریافت می کنند.
 
آیا می دانستید ...؟
کارخانجات بازیافت اروپایی به ازای هر تن از درپوشهای پلاستیکی بین 200 تا 300 یورو پرداخت می کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829