امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زمان یاددهی بازیافت به کودکان فرا رسیده است!

هر روزه، کودکان در خانه حرکات و عادات شما را مشاهده کرده و آنها را یاد می گیرند یا به بیان ساده، اگر شما بازیافت مواد را انجام دهید، پس آنها هم بازیافت خواهند نمود. اما باید واقع گرا باشیم، کودکان اکثریت قریب به اتفاق زمان خود را در مدرسه سپری می کنند و این مدرسه است که باید موضوع بازیافت را به عنوان یکی دیگر از منابع درسی در نظر داشته باشد

مدرسه جایی است که کودکان می توانند بیاموزند که بازیافت تنها برای خانه نیست.

قانون چهار "R"

آیا درباره این قانون شنیده اید؟ کاهش(Reduce)، استفاده مجدد(Reuse)، بازیافت(Recycle) و بازیابی (Recover). شما احتمالا این قانون را در خانه برروی کودکان خود بکار می بندید، اما اینک زمان آن فرارسیده تا آن را به مدرسه نیز منتقل سازید.

آنها باید بیاموزند که چگونه میزان مصرف آب و محصولاتی که به زودی به زباله تبدیل خواهد شد، ازجمله بسته بندی، را کاهش دهند. اگر ما آنها را با کمک بازیهای آموزشی سرگرم کننده برانگیزیم، این کار برای ما فوق العاده آسان خواهد بود.

همه چیز در درون ظرفهای مخصوص خود

کودکان این موضوع را در خانه می بینند: آسان، ساده و سرگرم کننده است و آنها هرگز اشتباه نمی کنند! تنها یک "نقطه سبز" برای قراردادن این ظروف، این کار را برای آنها آسان تر می کند.

این نقطه سبز باید در یک منطقه مرکزی بزرگ در مدرسه واقع شود و بخوبی با تابلوهای اعلانی مشخص شده باشد تا این ظروف را از یکدیگر متمایز سازد و از گیج شدن جلوگیری شود. باتریها، جوهرها، بسته بندیها، پلاستیک، کاغذ ... هرنوع زباله مکان مخصوص خود را خواهد داشت.

برنده کیست؟

صرفاً آگاهی کودکان درمورد اهمیت حفاظت از محیط زیست را ازطریق بازیها و فعالیتها افزایش ندهید.

اگر مدرسه فعالیتهای جدیدی را شروع کند که بتوانند بر محیط اطراف تاثیر بگذارند، آنها همچنین می توانند چیزهائی درباره اکولوژی و بازیافت نیز بیاموزند. بعنوان مثال، ازطریق تولید کمپوست با استفاده از ضایعات بوجود آمده در مدرسه، می توانند آموزش ببینند.

اولین گام این است که والدین را آگاه سازیم. آیا این کار انجام شده است؟ اینک این ابتکارات را به معلم یا مربی خود پیشنهاد دهید. با این کار همه ما برنده می شویم!

آیا می دانستید ...؟

تنها یک باتری حدود 1000 سال طول می کشد تا تجزیه شود. منتظر چه هستید؟ آن را بازیافت کنید!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829