امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سياست هاي ويژه اروپا براي کاهش مصرف انرژي

خبرگزاری آریا-بحران انرژی در اروپا در سایه جنگ روسیه و اوکراین تشدید شده است و بسیاری از کشورهای اروپایی ناگزیر شده اند تا سیاست‌های ویژه‌ای را به منظور کاهش مصرف انرژی و وابستگی به گاز روسیه در پیش گیرند.


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پاون ­دولت هلند از جمله کشورهایی است که در حوزه تأمین برق و انرژی با بحران رو به رو شده است و ناگزیر اجرای برنامه‌های جدیدی را برای مدیریت مصرف در پیش گرفته است.
دولت هلند که در حوزه تأمین انرژی با بحران رو به رو است بر اساس سیاست‌های بالادستی ملزم به کاهش تولیدCO2 و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی نظیر زغال‌سنگ است ولی به واسطه جنگ اوکراین و محدودیت‌های انرژی ناشی از آن، ناگزیر اجرای برنامه‌های جدیدی را برای مدیریت این بحران درپیش گرفته است.
دولت هلند مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی در این کشور را ملزم کرده است تا برنامه‌های مدونی را برای کاهش مصرف از سال 2023 اجرایی کنند.
بر اساس این دستورالعمل، شرکت‌های بزرگ مصرف‌کننده انرژی در هلند، ملزم خواهند شد تا از هم اکنون در حوزه‌هایی که به آن‌ها در کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند، سرمایه‌گذاری کنند؛ اتفاقی که دولت هلند امیدوار است تا سال 2030 و به صورت سالانه چیزی معادل 4 میلیون بشکه نفت در این کشور صرفه‌جویی انرژی به همراه داشته باشد.
در همین راستا دولت هلند اعلام کرده است که در تابستان امسال در حال برنامه‌ریزی برای تهیه پیش‌نویس طرح‌های صرفه‌جویی است.
بر اساس این طرح، مقرر شده است تا آن دسته از مشترکینی که به طور متوسط سالانه 50 هزار کیلووات ساعت برق و یا 25 هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند، با محدودیت‌های شدیدی در حوزه انرژی رو به رو شوند و لذا از هم‌اکنون باید خود را برای محدودیت‌های جدید آماده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829