امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

گران شدن سوخت، فرانسوی ها را به استفاده از شومینه چوبی کشاند

فرانسوی ها به دنبال گران شدن سوخت و بحران انرژی در اروپا، تمایل مردم فرانسه به استفاده از شومینه با سوخت چوب افزایش پیدا کرده است.
 

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که درخواست برای خرید خاک اره و استفاده از آن برای سوخت نیز به شدت زیاد شده است.

با توجه به افزایش شدید تقاضا برای چوب و هیزم، این اتحادیه نگران چگونگی تأمین چوب است.

براساس گزارش این اتحادیه فرانسوی، ترس از کمبود انرژی، مصرف کنندگان را به سوی چوب کشانده و موجب شده تا آنجا پیش از فرارسیدن فصل زمستان اقدام به انبار چوب کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد که به خاطر قطع شدن گاز روسیه و کمبود سوخت، از سال ۲۰۲۳ قیمت برق رکود جدیدی به ثبت خواهد رساند و به ازای هر مگاوات ساعت به یکهزار و ۷۵ یورو خواهد رسید.

به تازگی کشورهای اتحادیه اروپا در سایه مخالفت های لهستان و مجارستان، به صورت رسمی قانون اجرای طرح اضطراری کاهش مصرف گاز را از بیم تردیدها درباره عرضه این محصول از سوی روسیه، تصویب کردند.

اعضای اتحادیه اروپا درباره کاهش تقاضای گاز، پرکردن ذخایر گازی خود و امکان کاهش کامل گاز روسیه به توافق رسیدند. این توافق از همه کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد در اقدامی داوطلبانه تا ۱۵ درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهند.

قبل از حمله روسیه به اوکراین، روسیه ۴۰ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین می کرد. مسکو از آن زمان تاکنون جریان گاز را به روی اروپا کاهش داده و کار را برای کشورهای اتحادیه اروپا برای پر کردن انبارهای ذخیره سوخت خود برای فصل زمستان دشوار کرده است و این باعث شده که بسیاری از کشورهای اروپا سوخت را از خارج از قاره خریداری کرده و اقداماتی را برای کاهش تقاضای گاز انجام دهند.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های فرانسوی به نقل از بیانیه صادر شده از اتحادیه مواد اشتعال زا، سوخت و گرمایش فرانسه، تقاضا برای چوب و هیزم برای استفاده برای سوخت در این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829