دمای ساختمان‌های اداری پایین‌تر آورده شود

آلمان به منظور کاهش وابستگی به واردات گاز طبیعی از روسیه، تدابیر بیشتری برای صرفه جویی در مصرف گاز پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت اقتصاد آلمان پیشنهاد کرد حداقل دمای ادارات دولتی و بخش خصوصی، به ۱۹ درجه کاهش پیدا کند تا مصرف گاز به میزان ۲۰ درصد کاهش داده شود. این کاهش دما در ماه‌های سردتر سال انجام خواهد گرفت که معمولا تقاضای بالایی برای گرمایش وجود دارد.

آلمان به همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش برای ذخیره سازی هرچه بیشتر گاز، همزمان با محدودتر شدن بیش از پیش عرضه گاز روسیه به این بلوک است. بحران انرژی جاری که یکی از بدترین بحران‌های انرژی تاریخ مدرن اروپاست، رشد افسارگسیخته تورم را برانگیخته و بعضی از بزرگترین اقتصادهای این منطقه را در معرض رکود قرار داده است. قیمت‌های پایه گاز اروپایی اخیرا در بالاترین حد از اوایل مارس، معامله می‌شوند.

طبق اعلام وزارت اقتصاد آلمان، شرکتهای نیرو و مالکان، به مشتریان و مستاجرانشان از پیش درباره هزینه‌های مصرف گاز و احتمال صرفه‌جویی در پاییز امسال اطلاع داده‌اند.

خانوارهای آلمانی با هزینه‌های نیروی بالاتری مواجه هستند و به دنبال محدود شدن عرضه گاز روسیه، در ماه‌های آینده، باید مالیات انرژی پرداخت کنند که حداکثر هزار یورو (۱۰۲۶ دلار) در سال به هزینه زندگی اضافه می‌کند.

میزان سوختی که کشورهای اروپایی می‌توانند صرفه‌جویی کنند، تا حدود زیادی توانایی این قاره برای سپری کردن زمستان با حداقل اختلالات در تامین انرژی، را مشخص می‌کند. تاسیسات ذخیره‌سازی گاز آلمان ۷۵ درصد پر هستند و هدف پر شدن ۷۵ درصدی ذخایر تا اول سپتامبر را محقق می‌کنند اما همچنان عقب‌تر از هدف ۹۵ درصدی دولت برای نوامبر هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیشنهادهای رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، برای دوره گرمایشی و دوره پس از آن، در دولت آلمان مورد بحث قرار می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829