استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در شیکاگو

چاپ

شیکاگو به استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در تأسیسات شهری تا سال ۲۰۲۵ متعهد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر شیکاگو در توافقی پنج ساله با شرکت کانستلیشن انرژی (Constellation Energy) به استفاده صددرصدی از انرژی تجدیدپذیر برای تمام تأسیسات و عملیات شهری تا سال ۲۰۲۵ متعهد شد و اعلام کرد که از این سال شیکاگو شروع به تأمین بخشی از انرژی خود از تأسیسات خورشیدی ۵۹۳ مگاواتی جدید خواهد کرد که توسط سوئیفت کارنت انرژی، شریک کانستلیشن انرژی، در ایلینوی توسعه خواهد یافت. طبق این توافق، انرژی‌های تجدیدپذیر در وهله اول برای کاربران پرمصرف انرژی هم‌چون فرودگاه‌ها، کتابخانه مرکزی و کارخانه تصفیه آب تأمین خواهد شد و شهر برای تأمین برق مصرفی کاربران دیگر ازجمله ساختمان‌های کوچک و متوسط و چراغ‌های خیابانی به خرید اعتبارات انرژی تجدیدپذیر اقدام می‌کند.

طرح گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر به شیکاگو کمک می‌کند تا در راستای جدیدترین برنامه اقدامات اقلیمی، ردپای کربن خود را کاهش دهد و هدف آن کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ از طریق افزایش دسترسی به و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است. شیکاگو سه سال پیش متعهد شده بود که تا سال ۲۰۳۵ به انرژی صددرصد تجدیدپذیر دست یابد و با هدف‌گذاری جدید گامی عالی برای دستیابی به برتری عملیاتی در زمینه اقدامات آب‌وهوایی برداشته است. برنامه‌ریزی در این زمینه نه‌تنها با گذار منابع قدیمی تأمین انرژی شهر از تجدیدناپذیر به تجدیدپذیر همراه است، بلکه انرژی پاک اضافه‌تری را برای سیستم‌های شهری به ارمغان می‌آورد.

 

ساخت پروژه جدید خورشیدی شیکاگو برای تأمین صددرصدی انرژی تجدیدپذیر شهر تا ۲۰۲۵ از سال جاری آغاز می‌شود و تکمیل آن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان تعیین شده است. این تأسیسات خورشیدی از بزرگ‌ترین تاسیساتی خواهد بود که ایلینوی تاکنون داشته است و انتظار می‌رود با افزایش ۲۵ درصدی استفاده از انرژی تجدیدپذیر این شهر تا سال ۲۰۲۵ همراه باشد. تأمین مالی آموزش‌های شغلی و آماده‌سازی نیروی کار متنوع نیز برعهده کانستلیشن انرژی و سوئیفت کارنت انرژی قرار دارد.

شهرهای سراسر ایالات‌متحده‌آمریکا با هر مساحتی در حال برداشتن گام‌هایی در جهت گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و تاکنون موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به‌دست آورده‌اند. بر اساس داده‌های شورای اقتصاد کارآمد انرژی آمریکا، ۹ شهر از ۱۰۰ شهر بزرگ ایالات‌متحده در حال حاضر از انرژی تجدیدپذیر یا بدون انتشار کربن برای تأمین صددرصدی برق ساختمان‌های شهرداری‌های خود استفاده می‌کنند و شیکاگو ششمین شهری خواهد بود که به این هدف دست خواهد یافت.