بزرگترین پارک خورشیدی جهان در انتظار انرژی ۵ گیگاواتی

چاپ

مسئولان بزرگترین پارک خورشیدی جهان قصد دارند تا سال ۲۰۳۰، امکان دستیابی به پنج گیگاوات انرژی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ "اداره برق و آب دبی" قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، به پنج گیگاوات انرژی در بزرگترین پارک خورشیدی جهان دست یابد.
پروژه پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم، یکی از ارکان کلیدی طرح "راهبرد انرژی پاک دبی ۲۰۵۰" و "راهبرد انتشار کربن صفر دبی" است تا ۱۰۰ درصد ظرفیت برق دبی را از منابع انرژی پاک تا سال ۲۰۵۰ تامین کند.
در ماه ژوئیه گزارش شد که ممکن است بازدهی پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم براساس به‌روزرسانی بودجه ارائه‌شده توسط اداره برق و آب دبی کاهش یابد. این به‌روزرسانی نشان داد که ۱۲ میلیارد درهم معادل ۳.۲۷ میلیارد دلار برای تکمیل پروژه‌های "تولیدکننده برق مستقل" (IPP) به پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم اختصاص یافته است. به علاوه، دو زیرساخت دیگر نیز به پنج سال آینده تخصیص داده شده‌اند.
اداره برق و آب دبی در سال ۲۰۱۹ با دریافت کمترین پیشنهاد برای این مرحله، به رکورد جهانی دست یافت.

بزرگترین پارک خورشیدی جهان که در سیح الدحال، دبی واقع شده، برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰، سالانه بیش از ۶.۵ میلیون تن طراحی شده است. این پارک خورشیدی، طیف گسترده‌ای از فناوری‌های فتوولتائیک و انرژی خورشیدی متمرکز را به کار می‌گیرد.
همچنین، این تسهیلات شامل یک مرکز نوآوری است و یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه در منطقه به شمار می‌رود.
در سال ۲۰۱۳، بهره‌برداری از پارک خورشیدی با راه‌اندازی فاز نخست پروژه آغاز شد. فاز دوم این پارک، در آوریل سال ۲۰۱۷ تکمیل شد.
اداره برق و آب دبی، یک شرکت زیرساخت خدمات عمومی است. این شرکت در سال ۱۹۹۲ توسط شیخ مکتوم بن راشد آل مکتوم تأسیس شد.
این پژوهش، در "PV Magazine" به چاپ رسید.