به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یاهو فاینانس، این شرکت فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، که از سال ۲۰۰۹ در گالیسیا حضور دارد، ۳۹ پروژه نیروگاه بادی منطقه‌ای را برای راه‌اندازی ارائه کرده است که مجموعا ظرفیتی بیش از هزار مگاوات دارند و راه‌اندازی آن مستلزم سرمایه‌گذاری جهانی حدود ۱۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود و حدود ۴۵۰۰ شغل در این منطقه ایجاد خواهد کرد. شرکت کپیتال انرژی که دو دهه پیش متولد شد و تجارتش در راستای تبدیل شدن به اولین اپراتور انرژی‌های ۱۰۰درصد تجدیدپذیر یکپارچه عمودی در شبه‌جزیره ایبری است، به تازگی گام جدیدی را در راستای تقویت تعهدات خود به توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه گالیسیا برداشته است. گالیسیا یکی از بخش‌های خودمختار اسپانیا است و در شمال غرب شبه‌جزیره ایبری واقع شده ‌است. پایتخت آن شهر باستانی و مذهبی سانتیاگو د کمپوستلا است. گالیسیا از سوی شرق با مناطق خودمختار کاستیا و لئون و آستوریاس و از سوی جنوب با پرتغال هم‌مرز است.

این شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر که از سال ۲۰۰۹ در حال توسعه زیرساخت‌های بادی در گالیسیا است، توافق‌نامه اولیه‌ای را با Alcoa برای تامین ۱۰۰درصد انرژی پاک از سال ۲۰۲۴ در کارخانه تولید آلومینیومی‌ که این شرکت در Lucense de دارد امضا کرده است. بر اساس مفاد پیش‌قرارداد امضا شده بین کپیتال انرژی و الکوآ، شرکت انرژی به الکوآ متعهد می‌شود که سالانه ۸۷۶ هزار مگاوات ساعت (MWh) انرژی با نرخ ثابت و برای یک دوره اولیه ۱۰ ساله عرضه کند. این میزان معادل توان بار پایه ۱۰۰ مگاوات، یک‌چهارم مصرف برق مربوط به تولید آلومینیوم در سن سیبرائو است.

کپیتال انرژی به لطف بهره‌برداری از مجموع ۱۱ تاسیسات نیروگاه بادی که در حال حاضر در گالیسیا در حال توسعه است و مجموعا ظرفیت نصب شده ۵۷۳ مگاوات را در بر می‌گیرد، تعهدات خود را اجرا خواهد کرد. تمامی ‌این پروژه‌ها که قبلا مجوز دسترسی به شبکه برای آنها صادر شده است، برای پردازش پذیرفته شده‌اند و پنج مورد از آنها که بیش از نیمی ‌از توان مذکور (۲۹۵ مگاوات) را شامل می‌شود، قبلا به اطلاع عموم رسیده است.

خوان خوزه سانچز، مدیر عامل کپیتال انرژی در این خصوص اظهار کرد: از طریق این اصل توافق برای تامین انرژی تجدیدپذیر به مشتری که مربوط به بافت صنعتی گالیسیا مانند الکوآ است، ما تعهد خود را نه تنها به انتقال انرژی بلکه به محیط زیست نیز ادا خواهیم کرد. همچنین در راستای رفاه اجتماعی و اقتصادی گالیسیا گام بر‌می‌داریم، جامعه‌ای که احساس می‌کنیم با آن ارتباط نزدیکی داریم و قبلا تنها در فعالیت‌های مربوط به پردازش پروژه‌های خود بالغ بر ۹/ ۱۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. کاپیتال انرژی دفتری در محله سان لازارو سانتیاگو دارد که در آن ۱۳ کارمند کار می‌کنند و همگی همسایگان مناطق اداری شهری هستند که این شرکت در آنجا امکانات خود را ارتقا می‌دهد و این دفتر پتانسیل سه برابر کردن نیروی کار را با پیشرفت پروژه‌ها دارد. با توجه به پروژه‌های تامین انرژی‌های تجدیدپذیر این شرکت که در حال توسعه هستند، اخیرا نیز کارآموزانی از دانشگاه سانتیاگو (USC) به این تیم ملحق شده‌اند که پس از امضای توافق‌نامه با موسسه فوق، آموزش‌های آکادمیک خود را در این شرکت تکمیل می‌کنند.

این شرکت حدود ۳۹ مزرعه بادی را در این جامعه خودمختار به صورت منطقه‌ای پردازش می‌کند که در چهار استان توزیع شده‌اند و مجموعا توان آنها بیش از هزار مگاوات است. توسعه این مزارع مستلزم سرمایه‌گذاری جهانی حدود ۱۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود و به کپیتال انرژی اجازه می‌دهد تاثیرات قابل توجهی را در این منطقه ایجاد کند. از طرف دیگر ساخت این ظرفیت بالا برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به معنای ایجاد تقریبا ۴۵۰۰ شغل در مناطق روستایی، کمک به تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۳۵۰ میلیون یورو و تاثیر مالی بیش از ۳۰ میلیون یورو در گالیسیا است.

در مرحله بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری، این شرکت برای حدود ۱۷۰ متخصص گالیسیایی شغل دائمی ‌و با کیفیت فراهم می‌کند. تسهیلات این شرکت بیش از ۵/ ۱۲ میلیون یورو در سال به تولید ناخالص داخلی کمک می‌کند و تاثیر مالی سالانه بیش از ۷/ ۳میلیون یورویی بر خزانه‌های محلی دارد. کپیتال می‌خواهد توسعه همه این پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در گالیسیا را با راه‌اندازی برنامه‌های اقدام اجتماعی و زیست‌محیطی متناسب با نیازهای محلی همراه کند تا سهم خود را در پیشرفت اجتماعی و اقتصادی تمام مناطقی که در آن فعالیت می‌کند به حداکثر برساند.

این توافق‌نامه در حالی امضا می‌شود که در ماه‌های اخیر اسپانیا یک پروژه حدود ۱۵۵۰ مگاواتی برای تولید برق از منابع تجدیدپذیر را به شرکت کپیتال انرژی اعطا کرد. این پروژه‌ها از طریق یک مزایده به این شرکت محول شد که به واسطه آن ۱۵۴۰ مگاوات برق بادی و ۸ پروژه خورشیدی ایجاد خواهد شد.