انرژی های تجدیدپذیر

انتقال انرژی از استرالیا به سنگاپور با بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان

یک پروژه ۲۲ میلیارد دلاری بزرگترین زیرساخت انرژی پاک در جهان را ایجاد خواهد کرد تا انرژی را از استرالیا به سنگاپور برساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک پروژه زیرساختی جدید با هزینه ۲۲ میلیارد دلار، انرژی پاک را از مزارع عظیم خورشیدی واقع در فاصله حدود ۵۰۰۰ کیلومتری کشور سنگاپو، به این کشور منتقل می‌کند.

این پروژه که توسط شرکت استرالیایی "سان کیبل"(Sun Cable) هدایت می‌شود، قصد دارد یک کابل زیردریایی فشار قوی را در سال ۲۰۲۷ عملیاتی کند و برای انجام این کار، ابتدا باید بزرگترین مزرعه خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری جهان را بسازد.

سنگاپور با وجود موقعیت خود به عنوان یک قطب مالی مرفه و موفق در جنوب شرق آسیا، منابع زمینی کمیابی دارد که می‌تواند مزارع خورشیدی را در مقیاس وسیع بسازد. این کشور اخیراً اعلام کرد که هدفش کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۶ درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۰۵ است. در آن زمان دولت سنگاپور اعلام کرد که با توجه به گزینه‌های محدود سنگاپور برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، اهداف بلند پروازانه‌ای را مد نظر دارد.

این کشور جزیره‌ای که کمتر از نصف شهر لندن وسعت دارد، برای کمک به تامین نیازهای انرژی خود به مزارع خورشیدی شناور روی آورده است. هر چند هنوز راه درازی در پیش دارد، اما این کشور یکی از بزرگترین منتشر کنندگان کربن در آسیا است.

بنابراین تصمیم بر آن شده که پروژه "سان کیبل" اجرایی شود. این پروژه زیرساختی عظیم، محوطه‌ای به وسعت ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های بدون استفاده را در قلمرو شمالی استرالیا به کار خواهد گرفت. این منطقه آن قدر بزرگ است که پس از استقرار صفحات خورشیدی و اتمام پروژه، از فضا قابل مشاهده خواهد بود.

به لطف روزهای آفتابی مداوم در این منطقه، این مجموعه قادر به تولید ۱۷ تا ۲۰ گیگاوات برق از انرژی خورشیدی خواهد بود که میزبان یک مجموعه از باتری‌ها با ظرفیت ۳۶ تا ۴۲ گیگاوات ساعت برای ذخیره سازی خواهد بود.

این مزرعه ۱۰ برابر بزرگتر از بزرگترین مزرعه خورشیدی کنونی جهان خواهد بود که پارک خورشیدی "بادلا" در هند است.

این پروژه تا حد زیادی انرژی تولید شده را از زیر دریا منتقل می‌کند، هرچند تقریباً ۸۰۰ کیلومتر از این کابل از روی زمین حرکت می‌کند تا به دریا برسد.

شرکت "سان کیبل" می‌گوید این مزرعه خورشیدی موسوم به "پاول کریک"(Powell Creek) تا ۱۵ درصد از برق مورد نیاز سنگاپور را تأمین می‌کند که معادل با برق رسانی به تقریباً سه میلیون خانوار است. این پروژه به این کشور کمک می‌کند تا سالانه حدود ۱۱.۵ میلیون تن از انتشار کربن را کاهش دهد.

ساخت این پروژه قرار است در سال ۲۰۲۳ آغاز شود و تقریباً چهار سال طول خواهد کشید تا این مزرعه عظیم خورشیدی به بهره‌برداری کامل برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829