امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

انرژی باد در ۵ سال آینده بیش از ۳ میلیون شغل جدید در سراسر جهان ایجاد می‌کند

شورای جهانی انرژی بادی اعلام کرد صنعت انرژی بادی با سابقه خوبی که در ایجاد مشاغل با کیفیت و بلند مدت و احیای جوامع از طریق فرصت‌های صنعتی دارد، می‌تواند طی ۵ سال آینده ۳.۳ میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، شورای جهانی انرژی بادی طی تحقیقات جدید خود اعلام کرد 3.3 میلیون شغل در سراسر جهان طی 5 سال آینده به خاطر توسعه این صنعت بزرگ ایجاد خواهد شد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 این رقم اعلام شده شامل مشاغل مستقیم در مزارع بادی در خشکی و دریا و همچنین مشاغل ایجاد شده در کل زنجیره ارزش این بخش از جمله نصب، تولید، طراحی و توسعه پروژه، عملیات و نگهداری می‌شود.  شورای جهانی انرژی بادی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود بین سال های 2021 تا 2022 ، 470 گیگا وات ظرفیت خشکی و دریایی دیگر اضافه شود.

 اکثر این مشاغل در کشورهایی که بازار رو به رشد انرژی بادی دارند خواهد بود، کشورهایی مثل چین، آمریکا، هند، آلمان، انگلیس، برزیل، فرانسه، سوئد، اسپانیا، آفریقای جنوبی و تایوان.

بیشتر بخوانید

بن بکول، رئیس شورای جهانی انرژی بادی گفت:«صنعت انرژی بادی سابقه خوبی در ایجاد مشاغل با کیفیت و بلند مدت و احیای جوامع از طریق فرصت‌های صنعتی دارد. در شرایطی که اقتصاد جهان هنوز درگیر بحران کروناست، دولت‌ها باید به بخش انرژی بادی به عنوان یک صنعت حیاتی جهت ایجاد مشاغلی که برای احیای اقتصادهایشان نیاز دارند نگاه کنند.

 طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر، این صنعت با 751 گیگاوات ظرفیت برق بادی که تا حالا نصب کرده، توانسته حدود 1.2 میلیون شغل در سراسر دنیا ایجاد کند. کشورهای سردمدار این نوع انرژی صدها هزار شغل مستقیم در این صنعت در اختیار دارند. اطلاعات شورای جهانی انرژی بادی نشان می‌دهد تا 2020 حدود 550 هزار کارگر در چین در این بخش مشغول به کار بودند. تعداد این کارگران در برزیل برابر با 260 هزار نفر، در آمریکا 115 هزار نفر و در هند 63 هزار نفر بوده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829