رشد یک تراواتی ظرفیت انرژی بادی تا ۱۰ سال آینده

چاپ

صنعت انرژی بادی جهان تحت تاثیر افزایش تاسیسات بادی در چین، اروپا و آمریکا، در فاصله سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ حدود یک تراوات ظرفیت جدید ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بررسی شرکت مشاوره انرژی وود مک‌کنزی نشان داد هدف گذاری چین در توسعه تاسیسات انرژی بادی و خورشیدی در دهه جاری، طرحهای کربن زدایی اتحادیه اروپا و تمدید مشوقهای مالیاتی تولید در آمریکا، همگی به رشد ظرفیت نیروی بادی در دهه جاری کمک خواهند کرد.

به گفته لوک لوواندوفسکی، مدیر تحقیقات وود مک‌کنزی، هدف گذاری چین برای رسیدن به ظرفیت ۱۲۰۰ گیگاوات انرژی خورشیدی و بادی تا سال ۲۰۳۰ به اضافه شدن ۴۰۸ گیگاوات ظرفیت بادی جدید از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ منتهی می‌شود که معادل ۴۱ درصد از تاسیسات بادی جهانی است. ظرفیت فراساحلی در این کشور طی همین مدت ۷۳ گیگاوات رشد خواهد کرد که رشد ۸۰۰ درصدی تاسیسات در این بخش را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود سیاستهای سبز و طرحهای اتحادیه اروپا مشوق افزوده شدن ۲۴۸ گیگاوات ظرفیت بادی جدید در ۱۰ سال آینده شود.

در آمریکا تمدید مشوقهای مالیاتی از اواخر سال ۲۰۲۰ به ایجاد ۳۵ گیگاوات ظرفیت بادی جدید در فاصله سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ منجر خواهد شد. پیش بینی می‌شود ظرفیت بادی فراساحلی جدید در آمریکا از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ به طور متوسط سالانه ۴.۵ گیگاوات رشد کند.

تحقیقات وود مک‌کنزی نشان داد صنعت جهانی انرژی بادی سال میلادی گذشته ۱۱۴ گیگاوات ظرفیت جدید ایجاد کرد که ۸۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشت و بالاترین رکورد جهانی سالانه رشد ظرفیت جدید بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چین و تا حدود کمتری آمریکا، پیشرانان اصلی توسعه صنعت بادی در سال ۲۰۲۰ بودند.