امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

گام بلند «آمازون» در تولید انرژی‌های پاک

هر روز میزان نیاز بشر به انرژی افزایش می‌یابد ولی مشکل اینجاست که کره زمین و محیط زیست برای هر پیشرفت بشر تاوان سنگینی می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بسیاری معتقدند اگر وضع به همین منوال پیش برود روزی فرا خواهد رسید که به‌دلیل آلودگی بیش از حد هوا، انتشار گازهای گلخانه‌ای و سوراخ شدن لایه ازن، گرم شدن بیش از حد زمین و آب شدن یخ‌های قطبی و... دیگر زمین جایی برای زندگی نخواهد بود، در همین راستا غول‌های فناوری دست به کار شده‌اند تا با توسعه استفاده از انرژی‌های پاک، زمین را نجات دهند. یکی از این کمپانی‌ها آمازون است که بتازگی از بزرگ‌ترین پروژه انرژی پاک در اروپا رونمایی کرده است. شیوع کرونا سبب کاهش فعالیت کمپانی‌های فناوری در عرصه انرژی‌های پاک در یک سال گذشته شد و حالا آمازون می‌خواهد این عقب ماندگی را نیز جبران کند.

یک رؤیای بلندپروازانه

آمازون در حال سرمایه‌گذاری در بزرگترین پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر است و این شرکت تا به امروز به‌شکل یک نیروگاه بادی دریایی، واقع در 20 کیلومتری سواحل هلند در اروپاست. این غول دنیای فناوری که از خرده فروشی تا رایانش ابری فعالیتی گسترده و درخور توجه دارد، در کنار کنسرسیومی متشکل از غول‌های انرژی Shell و Eneco در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند و بیش از نیمی از ظرفیت کل مزرعه را خریداری خواهد کرد.

این کمپانی که متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ به‌طور صد درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر در فعالیت‌های خود استفاده کرده و حتی مقادیری از این انرژی پاک را نیز به فروش برساند، برای تحقق این رؤیا برنامه‌ریزی‌هایی دارد و قرار است از پایان سال 2023، سالانه حدود ۳.۳ تراوات ساعت (terrawatt) انرژی پاک تولید کند که این میزان انرژی تجدیدپذیر برای تأمین برق سبز و بدون آلاینده بیش از یک میلیون خانوار هلندی کفایت می‌کند و گام بزرگی برای این غول دنیای فناوری به حساب می‌آید تا رؤیای بلندپروازانه‌اش را تحقق بخشد.سرمایه‌گذاری این کمپانی موفق جهان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر مطابق با تعهد آمازون برای دستیابی به صد درصد انرژی تجدیدپذیر تا سال 2030 است که این شرکت دنیای فروش آنلاین و الکترونیک در سال ۲۰۱۹ در قالب «تعهد آب و هوا» اعلام کرد. آمازون می‌گوید اکنون با این پروژه جدید، راهی را در پیش گرفته تا ۵سال زودتر یعنی در سال ۲۰۲۵ اهداف خود در زمینه انرژی‌های پاک را محقق کند و به‌عنوان نخستین کمپانی فناوری در جهان شناخته شود که میزان تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در جهان به صفر رسانده است. هرچند بسیاری به این ادعا با دیده تردید نگاه می‌کنند اما باید منتظر ماند ودید این کمپانی در قالب طرح و برنامه جدید خود تا چه حد موفق عمل خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829