امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

دانمارک جزیره مصنوعی تولید باد می‌سازد

دانمارک اعلام کرد که یک جزیره مصنوعی تولید باد در دریای شمال می‌سازد که که بعد از تکمیل ۱۰GW انرژی تولید می‌کند که تقریباً انرژی مورد نیاز ۱۰ میلیون خانوار در سراسر اروپا است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ژانس انرژی دانمارک امروز رسماً اعلام کرد که یک جزیره مصنوعی در دریای شمال در 50 مایلی ساحل شبه‌جزیره "ژوتلند" ایجاد خواهد کرد و انتظار می‌رود که این قطب انرژی سبز، بعد از تکمیل 10GW انرژی تولید کند که تقریباً انرژی مورد نیاز 10 میلیون خانوار در سراسر اروپا است.

این جزیره مصنوعی با مساحت حدود 120.000 متر مربع ساخته خواهد شد که در همین زمینه رویترز گزارش کرده است که هزینه اجرای این پروژه حدود 34 میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2033 به بهره‌برداری برسد.

مقامات دانمارک معتقدند که این کشور می‌تواند اولین جزیره تولید انرژی پاک جهان در دریای شمال را احداث کند؛ این برنامه توسعه‌یافته دانمارک برای استفاده از نیروی مازاد باد برای راه‌اندازی الکترولیز برای استخراج هیدروژن از آب دریا بدون هیچ‌گونه انتشار CO2 است و دانمارک که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز اتحادیه اروپا است، انتظار دارد از این جزیره برای کمک به تجدید صنعت انرژی خود استفاده کند.

کشور دانمارک قبلاً گفته بود که استخراج سوخت‌های فسیلی را تا سال 2050 به صورت کامل متوقف خواهد کرد و پیشنهادات مناقصه خود را برای اکتشافات آتی به شرکت‌ها متوقف کرده است؛ دانمارک هنگام تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از باد، خصوصاً به لطف جغرافیای خود، بسیار جلوتر از بسیاری از کشورها بوده است.

دانمارک نه تنها در یک نقطه مطلوب در دریای شمال قرار دارد،‌ بلکه سطح آب در اطراف خط ساحلی آن به اندازه کافی کم است که ساخت توربین‌های خارج از ساحل را آسان و ارزان‌ می‌کند و قانون‌گذاران در این کشور تعدادی از موانع قانونی را که باعث کندی ساخت توربین‌ها می‌شود را برطرف کرده‌اند.

نکته بسیار جالب اینکه، در سال 2015 وزش بادهای شدید در این سال در دانمارک، این کشور را قادر ساخت 140 درصد از کل انرژی مورد نیاز خود را تولید کند و سپس آن را به کشورهای همسایه خود صادر کرده و بفروشد؛ لازم به ذکر است این کشور تا سال 2019، 6128 مگاوات  ظرفیت تولید داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829