امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا در تایلند

دولت تایلند بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان را با نصب صفحات خورشیدی غول پیکر در دست ساخت دارد.

 
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور به نقل از بانکوک پست، دولت تایلند بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان را با نصب صفحات خورشیدی غول پیکر در دست ساخت دارد.
ساخت این نیروگاه خورشیدی شناور با توان تولید ۴۵ مگاوات برق با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رو به پایان است.
صفحات خورشیدی این نیروگاه شناور که بر روی آب‌های سد"سیریند هورن" شهر"راتچاسانی" تایلند نصب شده؛ قادر است منافع حاصل از انرژی خورشیدی را بدون اشغال سطح خشکی و جلوگیری از تبخیر آب سد، براحتی به برق تبدیل کند.
شرکت سازنده این پنل‌های شناور خورشیدی به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد ساختمانی جنوب شرق آسیا با تضمین مراحل ساخت، نصب و نگهداری صفحات خورشیدی شناور از استحکام، دوام و عمر بیش از نیم قرن آن همراه با قابلیت بازیافت خبر داده است.
تایلند قصد دارد با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری مراحل ساخت هشت نیروگاه خورشیدی شناور دیگر را نیز با ظرفیت تولید یک گیگاوات برق طی چند سال آینده آغاز کند.
تولید انرژی پاک که از چندین سال قبل در تایلند کلید خورده است؛ براساس آمار‌های رسمی این کشور در تامین انرژی مورد نیاز، سهمی ۱۲ درصدی دارد.
به گفته کارشناسان، دولت تایلند با توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و افزایش تولید انرژی برق در سال‌های آینده قصد دارد سهم ۱۲ درصدی تولید انرژی‌های پاک را تا ۳۷ درصد در این کشور ارتقاء دهد.
سازمان برق تایلند نیز با احداث معابر مناسب و چشم نواز در کنار سد و نیروگاه خورشیدی شناور " سیریند هورن" در شهر " راتچاسانی" برای گردشگران خارجی البته بعد از مهار کرونا، جاذبه گردشگری فراهم کرده است.
براساس آمار‌های رسمی، تایلند برای تولید هفتاد درصد برق مصرفی در حال حاضر ناچار است خوارک ۶۶ درصد نیروگاهایش را از منابع گازی و ذغال سنگ تامین کند.
دولت این کشور با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بدنبال تولید و مصرف انرژی پاک برای رهایی از آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی است.
 
مصاحبه اول: ناوارات تونکامان. مدیر اجرایی ساخت نیروگاه خورشیدی تایلند
مصاحبه دوم: چات چایی ماوونگ. رئیس پروژه نیروگاه خورشیدی تایلند
مصاحبه سوم: کیات وی مول چالائو. ناظر دولتی پروژه نیروگاه خورشیدی تایلند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829