نصب ۱۰۰۰ نیروگاه خورشیدی جدید در واحد‌های مسکونی

چاپ

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، از نصب هزار نیروگاه خورشیدی کوچک جدید در واحد‌های مسکونی متقاضی، تا پایان امسال خبر داد.

نصب هزار نیروگاه خورشیدی جدید در واحد‌های مسکونیآقای جعفر محمد نژاد سیگارودی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه تاکنون ۴ هزار و ۲۱۵ سامانه خورشیدی کوچک مقیاس در واحد‌های مسکونی نصب شده است افزود: عمده این نیروگاه‌ها در مناطق کم برخوردار نصب شده است.
وی گفت: این نیروگاه‌ها به منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور نصب خواهد شد و در این راستا خرید تضمینی برق این واحد‌ها انجام می‌شود.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ادامه داد: بیشترین تعرفه نیروگاه‌های تجدید پذیر به سامانه‌های خورشیدی کوچک مقیاس ارائه می‌شود که نصب این نیروگاه‌ها برای همه مشترکان خانگی که متقاضی این واحد‌ها هستند، قابل نصب است.
محمد نژاد گفت: تعرفه خرید تضمینی برق حاصل از سامانه‌های خورشیدی مقیاس کوچک معادل یک هزار و ۴۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت است.
وی افزود: طول مدت خرید تضمینی این نیروگاه‌ها ۲۰ سال است و مشترکان از زمان نصب این سامانه‌ها تا ۲۰ سال می‌توانند برق خودرا به وزارت نیرو بفروشند.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: درحال حاضر مشترکی که یک سامانه ۵ کیلوواتی نصب کرده است ماهانه یک میلیون تومان درآمد از فروش برق تولیدی این نیروگاه‌ها کسب می‌کند.