مطالب علمی و فن آوری نوین

تولید سوخت از زباله‌های پلاستیکی در هند

یک شرکت هندی موفق شد با هدف مقابله با آلودگی‌های ناشی از زباله‌ها از زباله‌های پلاستیکی سوخت تهیه کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازشبکه تلویزیونی دویچه وله؛ یک شرکت در هند از زباله‌های پلاستیکی سوخت تولید کرده است.

 

بازیافت زباله‌های پلاستیکی یکی از راه‌های مقابله با آلودگی‌های ناشی از این زباله‌ها است. معمولا از این زباله پس از بازیافت دوباره پلاستیک تولید می‌شود. اما در هند یک شرکت از زباله‌های پلاستیکی سوخت تهیه کرده است.
مدا تادپاتریکار کارشناس یک شرکت زباله‌های پلاستیکی در هند گفت: ما زباله‌های پلاستیکی را به سوخت تبدیل کرده ایم. این سوخت به خوبی قابل استفاده است. ما از پلاستیک سوخت بنزین، دیزل و دیگر انواع سوخت را تهیه می‌کنیم. ما همچنین ترکیبی از چندین سوخت را تهیه می‌کنیم که از آن در صنایع استفاده می‌شود.
وی افزود: اشکال مختلف مواد پلاستیکی و آلودگی‌های موجود در پلاستیک‌ها کار ما را تا اندازه‌ای دشوار می‌کند. در حال حاضر تمامی تمرکز در جهان بر روی بازیافت زباله‌های پلاستیکی و تولید دوباره مواد پلاستیکی است و توجه کمی به این روش شده است. البته باید این روش را تا اندازه‌ای گسترش داد.
کارشناس شرکت زباله‌های پلاستیکی در هند در ادامه افزود: از گاز تولیدی در فرآیند تبدیل پلاستیک به سوخت استفاده می‌کنیم و از هیچ منبع انرژی دیگری استفاده نمی‌کنیم. ما به منابع انرژی وابسته نیستیم. تمامی دستگاه‌های ما با سوختی که خودمان در این فرآیند تولید می‌کنیم کار می‌کنند. به همین خاطر این فرآیند یک فرآیند دوست دار محیط زیست است.
مدا تادپاتریکار همچنین گفت: ما در ابتدا دستگاه‌های مورد نیاز خود را در مدت هفت تا هشت ماه تولید کرده ایم. در مدت سه سال شمار دستگاه‌های خود را در چند برابر کرده ایم و کار خود را گسترش داده ایم. این نوع فن آوری به یک فن آوری محبوب در جهان بدل شده است. بسیاری از شرکت‌ها به این روش یک روش عملی برای تبدیل پلاستیک به سوخت نگاه می‌کنند تا ما بیش از این به سوخت‌های فسیلی وابسته نباشیم.
وی در پایان گفت: من خوشحالم که دولت هند این روش بازیافت را به رسمیت شناخته است. تبدیل پلاستیک به سوخت یکی از راه‌های بازیافت و در راستای حفاظت از محیط زیست است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829