گانگ کوین لی از دانشگاه ملبورن استرالیا و همکارانش در همین زمینه دستگاهی ساخته‌اند که می‌تواند با کمک صافی «اسید سولفوریک» و الکترولیز، هیدروژن با خلوص بالا را از رطوبت هوا حتی در خشک‌ترین بیابان‌های جهان، استحصال کند. به گفته کوین لی، این دستگاه قادر است آب را حتی تا رطوبت ۴درصد جذب کند؛ این در حالی است که متوسط رطوبت در بیابان‌ها حدود ۲۰ درصد است. درحال‌حاضر هیدروژن موردنیاز موتورهای سوخت هیدروژنی را از سوخت‌های فسیلی و در فرآیندی موسوم به «اصلاح متان بخار» تامین می‌کنند. شرکت تویوتا نیز چند سال قبل خودرویی با سوخت هیدروژنی عرضه کرد که هیدروژن را به برق تبدیل می‌کند، خیلی نرم و روان حرکت می‌کند، شتاب خوبی دارد و مونوکسید کربن به هوا نمی‌فرستد. در این خودرو، هیدروژن با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و از اگزوز آن تنها آب تبخیر‌شده بیرون می‌آید و به این ترتیب هیچ آلودگی ندارد، و همین ترکیب اکسیژن و هیدروژن برق برای خودرو هم تولید می‌کند.