همچنین در گزارش دوسمان (Duesmann ) به این نکته اشاره شده که این خودروساز حتی به راهکارهای بینابینی مثل هیبریدی‌سازی خودروها هم اعتقادی ندارد و به زودی همه محصولات جدیدش برقی خواهند شد. به گفته رویترز آخرین محصول جدید احتراق داخلی [درون سوز یا همان بنزین سوز] در سال ۲۰۲۶ و محصول کیو۵ خواهد بود و تا سال ۲۰۳۳ چرخه حیاتش ادامه پیدا خواهد کرد. در نتیجه مدل‌های آ۳ و آ۴ این خودروساز در آینده بنزین سوز نخواهند بود. اما این موضوع از چه جهت اهمیت دارد؟ این حرکت مهم آئودی بستگی زیادی به موفقیت خودروهای برقی در بازار دارد و به نوعی ریسک بزرگی به حساب می‌آید چون برای رسیدن به این هدف، جهت گیری سرمایه‌گذاری‌ها در ۵ سال آینده را تعیین می‌کند و اگر اجرای این برنامه‌ها با پیش‌بینی‌ها زاویه داشته باشد، در آن صورت می‌توان گفت سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی به هدر رفته است. باید دید محصولات برقی آئودی در سال ۲۰۲۲ یعنی آ۶ ایی-ترون و کیو۵ ایی-ترون تا چه حد موفق خواهند بود. اکثر خودروسازان دنیا اعلام کرده‌اند که تولید محصولات برای مصرف سوخت‌های فسیلی را به تدریج کاهش خواهند داد و به جای آن خودروهای برقی عرضه می‌کنند و فقط جداول زمانبندی آنها بسته به چابکی و سرمایه‌گذاری‌هایشان دیر یا زود دارد. این موضوع البته به خواسته خودشان نیست چون اکثر دولت‌ها برای نبرد با آلاینده‌های کربنی، تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی را به تدریج ممنوع خواهند کرد. آئودی اولین برند آلمانی است که اعلام کرده است به زودی تمام محصولاتش برقی خواهند شد. مرسدس بنز سال ۲۰۳۹ را برای پایان تولید محصولات بنزینی اعلام کرده، در حالی که ب ام‌و هنوز جدول زمانبندی یا موعد خاصی را منتشر نکرده است. تویوتا هم با اینکه معتقد است وقت عبور از بنزینی‌ها نرسیده، یک جدول زمانبندی منتشر کرده است. این خودروساز البته هنوز به دوران بینابینی و خودروهای هیبریدی و بهینه‌سازی و کوچک‌سازی خودروهای بنزینی اعتقاد دارد.