مطالب علمی و فن آوری نوین

آخرین پیاده‌روی برای به روزرسانی سیستم انرژی ایستگاه فضایی

تهران- ایرنا- فضانوردان ناسا امروز چهارمین و آخرین پیاده‌روی فضایی را برای به روز رسانی سیستم‌های انرژی ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام می‌دهند. 

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری یونایتدپرس، «باب بهنکن» و «کریس کاستدی» فضانوردان ناسا در این پیاده روی فضایی که آخرین از سری چهار پیاده روی فضایی برای تعویض باتری های قدیمی ایستگاه بین المللی فضایی محسوب می شود، آخرین باتری جدید لیتیوم یونی را در این ایستگاه مستقر می سازند.

طبق اعلام ناسا، این پیاده روی فضایی حدود ساعت ۷:۳۵ دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی آغاز می شود و هفت ساعت طول می کشد. این پیاده روی فضایی از روز سوم ژوئن سال ۱۹۶۵ که «اد وایت» فضانورد آمریکایی برای انجام پیاده روی فضایی از کپسول خود به نام Gemini ۴ خارج شد، سیصدمین پیاده روی فضایی فضانوردان است.  

بهنکن و «داگ هورلی» فضانورد ناسا در تاریخ ۳۱ مه (۱۱ خرداد) در جریان یک ماموریت تاریخی برای اعزام فضانوردان به ایستگاه بین المللی فضایی از خاک آمریکا وارد این ایستگاه در حال چرخش شدند. در این ماموریت تاریخی شرکت فضایی اسپیس ایکس برای اولین بار فضانوردان را به ایستگاه بین المللی فضایی منتقل کرد. 

ناسا این ماموریت اسپیس ایکس را که در ابتدا قرار بود پنج روزه باشد را برای بیش از هشت هفته تمدید کرد تا کار تعویض باتری های قدیمی این ایستگاه به پایان برسد. فضانوردان در این ماموریت ۴۸ باتری قدیمی را از این ایستگاه باز کردند و ۲۳ باتری جدید ۴۰۰ پوندی را جایگزین آنها کردند. 

انرژی ایستگاه بین المللی فضایی تا حد زیادی توسط انرژی خورشیدی ذخیره شده در باتری هایی که فقط از فضا قابل دسترس است، تامین می شود.

همچنین در جریان پیاده روی امروز فضانوردان نمای خارجی مدول Tranquility ایستگاه بین المللی فضایی را برای جایگزینی یک «هوابند» ( Airlock) تجاری جدیدی که توسط شرکت NanoRacks در هوستون ساخته شده است، آماده می کنند. هوابند یا قفل هوا ( Airlock) یک دستگاه تنظیم فشار هوا است که امکان عبور شخص یا هر وسیله‌ای را از یک مکان به مکان دیگر که از لحاظ فشارهوا هم سطح نیستند، فراهم می کند.

شرکت فضایی اسپیس ایکس در نظر دارد اواخر سال جاری میلادی با ارائه یک هوابند تخصصی، انجام تحقیقات عمومی و خصوصی را در خارج از این ایستگاه فضایی میسر سازد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829