مطالب علمی و فن آوری نوین

فروش خودروها در جهان از ۲۰۴۰ افت می‌کند

یک پژوهش نشان داد فروش خودروها در جهان از سال ۲۰۴۰ میلادی رو به کاهش می‌گذارد اما رشد تقاضا برای نفت ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مؤسسه آی اچ اس در گزارشی اعلام کرد فروش جهانی خودروها در دو دهه آینده رو به کاهش خواهد گذاشت، زیرا مصرف کنندگان به استفاده از خدمات شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل روی می‌آیند. با این همه، تقاضای جهانی نفت به رشد خود ادامه خواهد داد.

این مؤسسه همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۴۰ میلادی ۸۰ درصد از خودروهای فروخته شده در جهان همچنان از موتورهای مصرف کننده سوخت‌های هیدروکربنی استفاده می‌کنند.

فروش سالانه خودروها با مالکیت خصوصی در آمریکا، اروپا، چین و هند، در ۲۳ سال آینده به ۵۴ میلیون خودرو کاهش خواهد یافت. فروش سالانه خودروها در این مناطق اکنون ۶۷ میلیون خودرو است.

بر اساس برآورد آی اچ اس، خودروهای تمام برقی، در سال ۲۰۴۰ میلادی ۱۹ درصد از فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

دانیل یرگین، از مدیران آی اچ اس، اعلام کرد یکی از یافته‌های غیر منتظره این مؤسسه این بوده است که (با وجود کاهش خودروها) تقاضای نفت به جای کاهش، افزایش خواهد یافت. به گفته وی، خودروها تنها یک سوم از تقاضای جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهند.

مؤسسه آی اچ اس پیش بینی می‌کند تا سال ۲۰۴۰ میلادی لازم خواهد بود ۴۳ میلیون بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت در جهان افزوده شود، زیرا تقاضای آن بالا می‌رود و میدان‌های نفتی کنونی دچار افت طبیعی تولید می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829