اخبار

روحانی پس از امضای ٦ سند همکاری میان ایران و پاکستان: تهران و اسلام‌آباد برای گسترش همکاریهای اقتصادی مصمم هستند

رئیس جمهوری در پایان امضای ٦ سند همکاری میان تهران – اسلام آباد تأکید کرد: ایران و پاکستان برای گسترش همکاریهای مشترک بویژه در حوزه اقتصادی مصمم هستند.


به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این اسناد همکاری در حضور دکتر حسن روحانی و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و از سوی مقامهای دو کشور امضا شد.
رئیس‌ جمهوری با قدردانی از میهمان‌نوازی دولت و ملت پاکستان به مذاکرات خود با نخست وزیر پاکستان اشاره و اظهار کرد: در این مذاکرات در زمینه مسائل اقتصادی و ظرفیتهای توسعه آن از جمله در حوزه‌های انرژی، گاز و صادرات برق بحث و گفتگو شد.

رئیس جمهوری راه‌های توسعه همکاریهای بازرگانی در سایه مقررات تسهیل کننده با هدف آماده کردن زمینه برای تجارت آزاد و ایجاد بازارچه‌های مرزی و تقویت روابط میان بنادر گوادر و چابهار را از دیگر موضوعات مورد گفتگو با نخست وزیر پاکستان برشمرد.
دکتر روحانی در ادامه به مشترکات فرهنگی دو ملت به عنوان عاملی مهم برای نزدیکی بیش از پیش همکاریها و روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: توسعه روابط فرهنگی تهران - اسلام آباد همواره مورد تأکید بوده و هست.

رئیس‌ جمهوری حفظ امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و تصریح کرد: دو کشور برای مبارزه مشترک با تروریسم مصمم هستند.
دکتر روحانی ضرورت همکاری برای ایجاد و تقویت ثبات و امنیت منطقه را مورد تأکید دو کشور دانست و اظهار کرد: تهران و اسلام‌آباد بر این موضوع که مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو و راههای سیاسی حل و فصل شوند اتفاق نظر دارند.

رئیس‌ جمهوری در پایان روز پاکستان و نوروز را به دولت و ملت پاکستان تبریک گفت.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829