امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

تفاهم نامه طرح نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده با حضور وزیران نفت و راه وشهرسازی به امضا رسید.


به گزارش خبرنگار شانا، تفاهمنامه طرح نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده عصر سه شنبه (١١ اسفندماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

این تفاهم نامه میان نصرت اله سیفی از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل امضا شد.

به گزارش شانا، طرح جایگزینی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال که یکی از طرحهای بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه ١٣٩٣ است که در آخرین روزهای سال ١٣٩٣ به تصویب شورای اقتصاد رسید.

در این طرح، صرفه جویی سوخت هر خودرو جدید به مدت پنج سال بازپرداخت خواهد شد که اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، سبب کاهش قابل توجه آلاینده های زیست محیطی و افزایش ایمنی ترافیک جاده‌ای خواهد شد.

طرح جایگزینی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال، برای کامیونهای بالای ١٠ تن در سه گروه ١٠ تا ١٨ تن، ١٩ تا ٢٦ تن و ٢٧ تن به بالا انجام می شود.

حجم کل سرمایه گذاری مورد نیاز در طرح نوسازی کامیونها، ٢ میلیارد و ٧٦٢ میلیون دلار است که در طول مدت اجرای این طرح، سالانه به طور متوسط یک میلیارد و ٣٨١ میلیون لیتر انرژی صرفه جویی می شود و انتشار ٣,٧٢ میلیون تن کربن کاهش می یابد.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829