اخبار

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: معاينه فني منظم خودروها ۲۰ درصد از آلودگي هوا مي كاهد

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اين سازمان بحث ارتقاي سطح استاندارد سوخت در كل كشور، حذف مازوت از مصارف نيروگاهي و يكپارچه سازي معاينه فني خودروها و نظارت بر آن را دنبال مي‌كند، زيرا معاينه فني حداقل ۲۰ درصد در كاهش آلودگي هوا نقش خواهد داشت.
معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در گفتگو با خبرنگار شانا با بيان اين كه برنامه هاي كاهش آلودگي هوا طي سال آينده نيز با جديت پيگيري مي‌شود، گفت: ارتقاي استانداردها، از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده از جمله تاكسي، اتوبوس و ميني بوسها، نوسازي ناوگان اتوبوسراني در كلانشهرها، توسعه مترو و حمايت از ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله برنامه هايي است كه طي سال آينده نيز تداوم خواهد يافت.
وي افزود: هم اكنون ۲,۵ ميليون پلاك مسكوني و تجاري در شهر تهران وجود دارد كه بسياري از آنها داراي موتورخانه هستند و به معاينه فني و سرويس دوره‌اي نياز دارند، زيرا معيوب بودن سيستم موتورخانه منازل، تشديد آلودگي را نيز در پي خواهد داشت.
ابتكار تصريح كرد: شناسايي كانونهاي ثابت آلودگي هوا همچون صنايع و منازل مسكوني و خدماتي در اطراف شهرها از جمله تهران و كنترل و پايش جدي تر آلودگي صنايع در شهرهاي بزرگ از جمله فعاليتهايي است كه طي سال آينده براي كاهش هرچه بيشتر آلودگي هوا دنبال خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست عنوان كرد: اين سازمان بحث ارتقا سطح استاندارد سوخت در كل كشور، حذف مازوت از مصارف نيروگاهي، ادامه بازرسي و نظارت بر خودروهاي در حال حركت و لزوم رعايت استاندارد يورو ۴ از سوي خودروسازان و يكپارچه سازي معاينه فني خودرو و نظارت بر آنرا دنبال مي‌كند، زيرا معاينه فني حداقل ۲۰ درصد در كاهش آلودگي هوا نقش خواهد داشت، اما مشاركت و آگاهي مردم نيز تاثيري بسزا در كاهش آلودگيها دارد.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829