اخبار

رئیس‌جمهوری:
تقویت همکاری‌های ایران و اندونزی در حوزه نفت و انرژی، در دستور کار است

رئیس‌جمهوری گفت: روابط با اندونزی می‌تواند در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، به‌ویژه در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بین دو کشور دنبال شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه (یکم خردادماه) پیش از آغاز سفر رسمی دو روزه به اندونزی در گفت‌وگویی با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، ‌با اشاره به اینکه این سفر به دعوت آقای جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری این کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: اندونزی کشور مهمی در منطقه جنوب شرق آسیاست و در ترتیبات منطقه‌ای و بین‌المللی جایگاه مهمی دارد.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ارتباط جامع با همه کشورهای آسیایی افزود: بر اساس این برنامه باید با اندونزی به‌عنوان کشوری بسیار مهم و با جایگاه ممتاز در جنوب شرق آسیا روابطی گسترده‌تر تعریف کنیم. روابط با اندونزی می‌تواند در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، به‌ویژه در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بین دو کشور دنبال شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی که با مقام‌های عالی اندونزی خواهیم داشت، در حوزه علم و فناوری نیز دو کشور می‌توانند همکاری‌های جدی داشته باشند و در سال‌های اخیر در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است. در این سفر نیز تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا خواهد شد.

رئیسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، گمرکی، ترانزیتی، فرهنگی و بهداشتی در این سفر اظهار کرد: ایران و اندونزی نگاه‌های مشترکی نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند. هر دو کشور مخالف یکجانبه‌گرایی و موافق صلح و امنیت پایدار در منطقه هستند و این نگاه‌های مشترک سبب نزدیکی بیشتر دو کشور می‌شود.

شایان یادآوری است که رئیس‌جمهوری صبح روز سه‌شنبه ،دوم خردادماه به وقت محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی جاکارتا شد و از سوی ذولکیفلی حسن، وزیر تجارت اندونزی مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار با رئیس‌جمهوری اندونزی و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقام‌های دو کشور، همچنین دیدار با رئیس اتحادیه آسه‌آن، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و ملاقات و گفت‌وگو با تجار و بازرگانان اندونزی و ایران بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر دو روزه است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، جواد اوجی، وزیر نفت،غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829