امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

وزیر نفت خبر داد:
افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در نیمه نخست ۱۴۰۱/ تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه صنایع پایین‌دستی

وزیر نفت گفت: صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی و دلاری در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی روز (چهارشنبه ۳۰ شهریورماه) در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران گفت: ‌در بازدید خود از این رویداد بین‌المللی با دیدن توانمندی شرکت‌های ایرانی در صنعت پتروشیمی به‌ویژه در تکمیل زنجیره ارزش افزوده، احساس غرور می‌کنم.

وی با اشاره به حضور خیره‌کننده شرکت‌های داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، افزود: در بازدید از غرفه‌های شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست شاهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه زنجیره ارزش و تجهیزات کاربردی بودم، البته غرفه‌داران چالش‌های خود را نیز مطرح کردند که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت برای رفع آنها اقدام کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی پارسال ۱۲.۵ میلیارد دلار به سامانه نیما تزریق کرده است و بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و دلاری شاهد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی هستیم.

اوجی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم صنایع تکمیلی پتروشیمی را در مناطق کم‌برخوردار ایجاد کنیم، تصریح کرد: متأسفانه در دهه اخیر در زمینه توسعه زنجیره ارزش کار زیادی نشده و باید در این بخش تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عمده تلاش دولت سیزدهم در صنعت پتروشیمی بر توسعه صنایع پایین‌دستی متمرکز است، گفت: این بخش از صنایع پتروشیمی کشور تحریم‌ناپذیر بوده است و بازگشت سرمایه سریعی دارد.

وزیر نفت افزود: با تلاش دست‌اندرکاران صنعت پتروشیمی برای نخستین بار صادرات کاتالیست صنایع پتروشیمی به روسیه (شرکت سیبور) امسال انجام شده است و بر اساس قولی که مسئولان این صنعت داده‌اند تا پایان دولت در صنعت کاتالیست به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

اوجی درباره صادرات فرآورده‌های نفتی به لبنان نیز تصریح کرد: ما از پارسال تاکنون صادرات به این کشور داشته‌ایم و از آن زمان تاکنون پول حاصل از این صادرات به‌طور کامل دریافت شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829