اخبار

رئیس‌جمهوری:
اراده ایران و عمان ارتقای سطح روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سفر به مسقط همسو با توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی اهمیت زیادی دارد، گفت: تصمیم و اراده ایران و عمان ارتقای سطح روابط در حوزه‌های تجارت، حمل‌ونقل، انرژی و گردشگری است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، دوم خردادماه) پیش از ترک تهران، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اهداف سفر رسمی خود به عمان، با اشاره به اینکه این سفر با دعوت رسمی هیثم بن‌طارق، سلطان عمان انجام می‌شود، گفت: روابط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست، برادر و همسایه عمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سطح فعلی روابط میان تهران و مسقط برای دو کشور مطلوب نیست، افزود: تصمیم و اراده هر دو کشور ارتقای سطح روابط در حوزه‌های تجارت، حمل‌ونقل، انرژی و گردشگری است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در این سفر با مقدمات فراهم‌شده تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور به امضا خواهد رسید، تصریح کرد: سفر بنده همسو با توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه دو کشور هم‌اکنون نیز در عرصه‌های مختلف همکاری‌های سازنده‌ای دارند، اظهار کرد: نکته محوری قابل توجه در منطقه آن است که گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای منطقه امنیت‌آفرین است. حضور نیروهای خارجی و بیگانه در منطقه به هیچ عنوان امنیت‌ساز نیست و حتی می‌تواند امنیت منطقه را تهدید کند.

رئیس‌جمهوری با بدرقه محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای کابینه، ساعتی پیش تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.

استقبال رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با هیثم بن‌طارق آل سعید، سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس‌جمهوری به این کشور است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829