اخبار

اعلام موضع رسمی ایران در نشست اوپک‌پلاس:
زنگنه: ایران پس از تحریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازار برمی‌گردد

تصمیم‌گیری درباره افزایش تدریجی تولید به ۱۴ تیرماه موکول شد

وزیر نفت درباره طرح موضوع بازگشت ایران به بازار نفت در نشست اوپک پلاس گفت: در این نشست اعلام کردم که در صورت رفع تحریم‌ها، نفت ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازار برمی‌گردد؛ این تصمیم رسمی ماست.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه بامداد امروز (شنبه، ۱۲ تیرماه) پس از پایان دیرهنگام هجدهمین نشست اوپک پلاس در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست موضع ایران را اعلام و تأکید کردم که هر تصمیمی در این نشست اتخاذ شود، تأثیری بر اراده ما ندارد. این تصمیم رسمی ماست که هر زمان تحریم‌ها برداشته شود، در حداقل زمان ممکن و با تولیدی حداقل به مقدار پیش از تحریم به بازار برمی‌گردیم.

وی درباره طولانی شدن این نشست عنوان کرد: میان اعضا بر سر سهمیه اختلاف‌هایی وجود دارد و برخی فکر می‌کنند درباره سهمیه‌ها بی‌انصافی شده است و روی این موضوع بحث دارند.

بر اساس این گزارش، هجدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس که شامگاه جمعه (۱۱ تیرماه) آغاز شده بود، دقایقی پیش بدون نتیجه پایان یافت و تصمیم‌گیری درباره افزایش تدریجی تولید به روز دوشنبه (۱۴ تیرماه) موکول شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829