رئیس‌جمهوری:
بهره‌برداری از مرحله دوم توسعه میدان آذر به معنای حفظ حقوق مردم است

چاپ

رئیس‌جمهوری گفت: در دولت یازدهم اقدام‌های لازم در برداشت از میدان نفتی آذر آغاز شد و توانستیم در اوایل سال ۹۶ برداشت روزانه از این میدان را به ۳۰ هزار بشکه و به‌تازگی به ۶۵ هزار بشکه برسانیم، این به‌معنای بازستانی و حفظ حقوق مردم است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفندماه) در نشست هیئت دولت، با بیان اینکه هر آنچه که دولت یازدهم و دوازدهم در مسائل سیاسی، اقتصادی و داخلی بر آن تاکید کرده با نگاه به زندگی و رفاه مردم و توسعه تولید و همچنین تحقق حقوق مردم بوده است، گفت: تجارت با دنیا حق مردم است، یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی برون‌گرا بودن اقتصاد است و اینکه اقتصاد ما برون‌گرا باشد و محصولات تولید داخل را صادر کنیم دستور مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه تحریم باید برداشته شود و این حق مردم است، افزود: اگر یک‌ ساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم و امروز و فردا کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده‌ایم و مهم‌ترین حقوق عامه این است که تحریم از روی دوششان برداشته شود و همه باید برای این هدف تلاش کنیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم رقم برداشت از میدان مشترکی (میدان نفتی آذر) که روز دوشنبه (۱۱ اسفندماه) به بهره‌برداری رسید صفر بود، اما در دولت یازدهم اقدام‌های لازم در این زمینه را آغاز کردیم و برداشت از این میدان را در اوایل سال ۹۶ به ۳۰ بشکه و به‌تازگی به ۶۵ هزار بشکه در روز رساندیم و این بازستانی و حفظ حقوق مردم است.

روحانی با تاکید بر اینکه برجام  از مهم‌ترین توافق‌های سیاسی تاریخ ایران است، گفت: به‌واسطه این توافق، اقدام‌هایی را که برای ایران هزینه‌دار بود، حذف کردیم و در روزهای اخیر نیز نشان دادیم اگر اراده کنیم در طول یک هفته می‌توانیم همه تولیدهای هسته‌ای خود را انجام دهیم.