امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

با حضور مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت:
پروژه «اصلاح قوانین بازار؛ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان»  بررسی شد

جلسه بررسی راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان با حضور  دکتر وطنی مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر علی مبینی دهکردی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

در این جلسه مهندس نسیم شکاری مدیر ملی پروژه «اصلاح قوانین بازار؛ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان»  هدف از  اجرای این پروژه  را افزایش کارایی انرژی ساختمان‌های مسکونی و تجاری-اداری که  منجر به کاهش انتشار آلاینده­‌های زیست­ محیطی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اجرای این پروژه با همکاری مشترک صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست  (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحد و ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط­‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی  آغاز شده است. 

مهندس  شکاری  دستاوردهای این پروژه را  درسه بخش:

 1-بررسی و بازبینی اسناد سیاستی، قوانین و استانداردهای کارایی انرژی و محیط ­زیست در کنار برچسب انرژی ساختمان با هدف طراحی برنامه راهبردی و عملیاتی بین­ بخشی و اجرای آن

2-اجرای پروژه­‌های پایلوت کارایی انرژی و محیط­ زیست در ساختمان­‌های نمونه و اجرای فرایند ارزیابی و صحت‌­سنجی

3-ایجاد تحول ساختار بازار انرژی در بخش ساختمان با آموزش حرفه‌­ای تمام ذی­نفعان زنجیره ارزش کارایی انرژی و محیط­‌زیست در کنار تهیه مشوق‌­ها و جریمه‌­ها در جهت توسعه طرح­‌های پیشنهادی فرایند تامین مالی تشریح کرد.

دکتر وطنی در این جلسه اظهار داشت: پروژه «اصلاح قوانین بازار؛ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان» در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کلید خورده است ، تحت هدایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است و دستاورد نهایی آن پس از اتمام پروژه  در سال 1401 به شرکت بهینه سازی ارایه  خواهد شد.

در ادامه جلسه  دکتر علی مبینی ضمن تاکید بر ضرورت راه اندازی بازار بهینه سازی انرژی در کشور، توسعه و رشد مدل بازار مبتنی بر کارکردهای بازار را ارایه کرد

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت جهت استفاده از  تجربه جهانی خواستار بررسی مدل بازار کارایی انرژی اتحادیه اروپا به خصوص نحوه توسعه بازار در کشور آلمان پس از اتحاد آلمان شرقی و غربی در پروژه بهینه سازی و محیط زیست شد.

وی همچنین جهت ترویج فرهنگ بهینه سازی،  اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی به صورت  پایلوت را در یکی از دانشگاه های مادر کشور به عنوان مرکز اول صرفه جویی انرژی با استفاده از ظرفیت های طرح های ماده 12 قانون رفع موانع تولید مطرح کرد.

این جلسه روز دوشنبه 20 بهمن ماه در محل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حضور جمعی از کارشناسان پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط­‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارشناسان بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در محل این شرکت برگزار شد. 

   

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829