اخبار

رئیس‌جمهوری:
هدف اصلی بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم به درآمدهای نفتی است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود، گفت: هدف اصلی بودجه ۱۴۰۰ کاهش تصدی‌گری‌های دولت و قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی، درباره چارچوب بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: هدف اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی‌گری‌های دولت، توسعه دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، رونق و جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استوار شده است.

وی افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در چارچوب برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با رویکردهای رشد بلندمدت از طریق تمرکز بر صادرات غیرنفتی، مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های تولید، تسهیل فضای کسب‌وکار، توجه به معیشت مردم با اولویت کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی - خصوصی تدوین می‌شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بودجه دستگاه‌‏ها باید فرصت‌ها و منابع جدید درآمدی غیرمتکی به نفت برای کشور ایجاد کند، بدون اینکه سبب بهم‏‌خوردگی تعادل قیمت کالاها و خدمات در همان بخش یا سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها شود. همچنین چالش‌های پیش روی کشور را که با بودجه در ارتباط است حل کند و سبب تسهیل فرآیند اجرایی بودجه شود.

روحانی گفت: تقویت و حمایت از تولید و ساخت داخل و تمرکز بر سیاست توسعه صادرات به‌ویژه صادرات غیرنفتی با تأکید خاص بر کشورهای همسایه و اوراسیا و ایجاد روابط بلندمدت تجاری و کاهش تعرفه‌ها در توافق‌های دو یا چندجانبه بین‌المللی از اصلی‌ترین ابزارها برای مقابله با تحریم‌ها، هدف‏‌گذاری شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829