امروز:
پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی گفت:
هدررفت انرژي در 23 ميليون پلاک ساختمان

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی گفت: حدود 23 میلیون پلاک ساختمان در کشور داریم که مصرف انرژی بهینه ندارند.


به گزارش خبرگزاری آریا، محمد شکرچی زاده با اشاره به اینکه در طراحی و اجرای ساختمان‌ها ملاحظات انرژی را در نظر نگرفتیم افزود: در مقررات ملی ساختمان با رعایت مبحث 19 می‌توانیم مصرف انرژی را بهینه کنیم کاری که در سال‌های گذشته کمتر به آن عمل شده است و متاسفانه پایان کار به ساختمان‌هایی داده شده است که مبحث 19 را رعایت نکردند.
وی با بیان اینکه سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ها به ما اجازه می‌دهد اطلاعات پایه آن‌ها را برداشت کنیم و متناسب با هر ساختمانی یک راهکار ارائه کنیم تا مصرف انرژی کم شود افزود: این سامانه به ما امکان می‌دهد بتوانیم ساختمان‌ها را از مرحله طراحی رصد کنیم و در حین ساخت مهندسین ناظر اطلاعات لازم را در سامانه وارد کنند و اطمینان پیدا کنیم مبحث 19 رعایت می‌شود و حتی امتیازاتی برای کسانی که آن را رعایت می‌کنند در نظر گرفته شود که با شهرداری تهران تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا خواهیم کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: پیشنهاد ما این است که این کار را از ساختمان‌های دولتی شروع کنیم و قیمت انرژی را به صورت واقعی پرداخت کنند و قیمت انرژی در بودجه سالانه آن‌ها پیش بینی شود تا با صرفه جویی در مصرف درآمد به دست آوردند و حتی با پیشنهاد راهکار مصرف بهینه انرژی و کاهش مصرف بودجه آن‌ها افزایش یابد.
وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی از سامانه ملی پایش انرژی در ساختمان می‌توانند استفاده کنند گفت: همه شرکت‌های خدمات انرژی و وزارت نیرو و نفت برای تدوین ضوابط، آیین نامه و مقررات این سامانه می‌تواند کمک کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای شکرچی زاده افزود: با این سامانه در واقع آسیب شناسی واقعی از مصرف انرژی در سطح کشور خواهیم داشت و بانک داده ایی برای هر گونه برنامه ریزی پایه خواهد بود، چون هم اکنون واقعاً نمی‌دانیم چقدر انرژی مصرف می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829