امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

اشاره رهبر معظم انقلاب به عملکردهای موفق همزمان با تحریم:
اقدام‌های بزرگی در دوران تحریم در پارس جنوبی انجام شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی به انجام اقدام‌های بزرگ‌ در پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دوران تحریم اشاره کردند و تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت را از آثار دوران تحریم برشمردند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز (جمعه، دهم مردادماه) در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت عید قربان گفتند: با اینکه تحریم یک جنایت بزرگ است اما مردم به ویژه جوانان، مسئولان، دانشمندان و فعالان سیاسی از این موضوع برای افزایش اتکا به نفس ملی استفاده کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: تولید جت آموزشی و قطعات حساس و ظریف، راه‌اندازی چند هزار شرکت دانش‌بنیان، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دست سپاه، اقدام‌های بزرگ در پارس جنوبی، طرح‌های وزارت نیرو در زمینه آب و برق، طرح‌های وزارت راه و تولیدات شگفت انگیز دفاعی، همه در دوران تحریم انجام شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از آثار دوران تحریم را تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت برشمردند و گفتند: به علت آنکه نفت کشور کمتر فروش می‌رود، جداسازی اقتصاد از نفت خام به‌طور طبیعی درحال روی دادن است که این موضوع باید با پیگیری دولت و مجلس به سرانجام برسد.

رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال مهم که «آیا تحریم‌ها قابل علاج است؟» گفتند: تحریم‌ها قطعاً قابل علاج است؛ اما علاج آن، عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در مقابل امریکا نیست زیرا عقب‌نشینی موجب پیشروی متجاوز می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829