اخبار

رئیس‌جمهوری:
صادرات نفت ایران دیگر متکی به تنگه هرمز نیست

رئیس‌جمهوری گفت: صادرات نفت ما دیگر متکی به تنگه هرمز نیست، با هزار کیلومتر لوله‌گذاری، نفت را به جاسک و دریای عمان منتقل می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی عصر امروز (سه‌شنبه، سوم تیرماه) در نشست برنامه‌ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، با برشمردن برخی از خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید از جمله آغاز عملیات احداث خط هزار کیلومتری انتقال نفت به جاسک، انتقال آب به فلات مرکزی کشور، اتصال خطوط ریلی کشور از بندرچابهار به آب‌های بین‌المللی و امثال آن گفت: تهیه کارنامه خدمات جمهوری اسلامی، قدردانی از زحمات همه ایرانیانی است که در ۴ دهه گذشته به‌عنوان کارگر، مهندس، کشاورز و یا هر عنوان دیگری برای بالندگی این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

وی افزود: بعضی‌ از مردم کشور نمی‌دانند که روستاهای ما چقدر آباد شده است. بعضی‌ها نمی‌دانند که کل روستاهای ما از اول تاریخ تا اول دولت یازدهم ۱۴ هزار روستا گاز داشت و امروز بیش از ۳۰ هزار روستا گاز دارد و این را برای مردم تبیین کنیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: از طریق راه‌آهن چابهار به دنیا متصل می‌شویم، از جاده به همه آسیای مرکزی و از راه‌آهن رشت به آستارا، اینها کارهای عظیمی است که در این دولت انجام می‌گیرد، راه‌آهن رشت به انزلی نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود، یعنی دریای خزر را از انزلی به خلیج‌فارس و به‌زودی به دریای عمان متصل می‌کنیم.

روحانی عنوان کرد: اکنون از گوره تا جاسک هزار کیلومتر لوله می‌کشیم و صادرات نفت ما دیگر متصل به بند ناف تنگه هرمز نیست و نخستین بار در تاریخ ایران است که این کار انجام می‌گیرد.

رئیس جمهوری ادامه داد: یکبار که در محضر مقام معظم رهبری بودم به من گفتند استراتژیک‌ترین کار دولت شما این کار است که دارید انجام می‌دهید، همین لوله‌ای که نفت‌مان را به جاسک منتقل می‌کنیم و به دریای عمان می‌بریم کار بزرگ و عظیم و بی‌نظیر تاریخ ایران است، یعنی در تاریخ ایران نخستین بار است این داستان محقق می‌شود، همه بیاییم بیان و تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم سرمایه منجمد را تبدیل به سرمایه مولد کنیم، گفت: هکتارها زمین آماده برای مسکن در این کشور افتاده به اسم این وزارتخانه و آن وزارتخانه، به اسم این شرکت دولتی و آن شرکت دولتی، بیاییم این منجمد را مولد کنیم، هر کسی یک چیزی برداشته در گاوصندوق خودش گذاشته و می‌گوید من نیاز دارم تا حالا سی سال است استفاده نکرده و ۵۰ سال دیگر هم نیاز ندارد، حالا بر فرض نیاز داشت زمین دیگر در اختیارش می‌گذاریم.

روحانی افزود: ما سال ۹۸ که بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند رشد اقتصادی ما منفی باشد، رشد اقتصادی بدون نفت ما ۱.۱ بود و مثبت شد، البته مقوله‌ نفت جداست و دلیل آن این است که مردم باید بدانند نفت به خاطر تحریم و به‌خاطر فشار است. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ما قادر است روزانه ۳ میلیون بشکه نفت صادر کند و حالا می‌گویم ۳ میلیون تقریب باز می‌گویم ۲.۷۰۰ یا ۲.۸۰۰ می‌توانیم صادر کنیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بعضی‌ وقت‌ها بعضی‌ها به من نامه می‌نویسند و کنارش می‌نویسم مثلا می‌گویند شما که در پایان سال ۹۵ در سخنرانی گفتید در دولت آینده این کار را می‌کنم الان این کار را نکردید و کنارش نوشتم دولت آینده در چه شرایطی بود و آن شرایطی که من در سال ۹۵ نوشتم شرایطی بود که صادرات نفت ما از ۹۰۰ هزار بشکه به بالای ۲ میلیون بشکه و ۲ میلیون ششصد هزار و ۲ میلیون و هفتصد هزار رفت که همه سرمایه‌دارها اینجا برای اینکه پروژه بگیرند، ردیف شدند.

وی گفت: ملت ما ایستادگی و مقابله کرد و امروز برای همه دنیا روشن است که با تحریم و فشار ما تسلیم نمی‌شویم. باید بیایند روی منطق. می‌گویند ما حاضریم مذاکره کنیم حرف عجیب و غریبی می‌زنند ما حاضریم مذاکره کنیم یعنی چه؟ چه کسی از میز مذاکره کنار رفت؟ چه کسی مذاکره را شکست؟ چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؟ آنها بودند ما که در چارچوب معقول، منطق، اخلاق و سیاست بودیم. همه تعهدات بین‌المللی را آنها زیر پا گذاشتند، پس این دروغ فوق دروغ است. منتها این واقعیت را برای مردم باید توضیح دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829