اخبار

قرارداد تجاری‌سازی محصولات میکروسی‌اچ‌پی امضا شد
تاکید زنگنه بر افزایش بازدهی انرژی بدون ایجاد خلل در رفاه مردم

وزیر نفت با اشاره به شدت مصرف انرژی بالا در کشور گفت: افزایش بازدهی انرژی بدون ایجاد خلل در رفاه مردم ضروری است و راهکارهای غیرقیمتی مؤثر در این زمینه از جمله بهره‌مندی از سامانه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) مورد توجه قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، بیژن زنگنه در بازدید از پردیس انرژی و محیط‌زیست پژوهشگاه و در حاشیه امضای قرارداد تجاری‌سازی محصولات میکروسی‌اچ‌پی در این مجموعه، افزود: گازی که تولید می‌شود، به‌سادگی قابل افزایش نیست و از سوی دیگر، هم‌اکنون با راه‌حل‌های قیمتی که از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت مصرف انرژی است نمی‌توان پیش رفت و باید به دنبال راه‌حل‌های غیرقیمتی بود که سامانه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) و استانداردسازی موتورخانه‌ها و بخاری‌های منازل مسکونی از جمله آنهاست.

وی تفاوت مصرف انرژی را در دو فصل زمستان و تابستان بالغ بر ۳۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز عنوان کرد و گفت: این مقدار افزایش مصرف در ایام سرد سال، فشار زیادی بر شبکه گازی کشور وارد می‌کند. به همین منظور باید بدون آنکه رفاه مردم آسیب ببیند، مصارف گرمایشی کنترل شود.

زنگنه ادامه داد: در خصوص چگونگی فعالیت‌ها در حوزه سامانه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) با چند شرکت دانش‌بنیان مذاکراتی داشته‌ایم و امیدواریم زمینه پیشبرد این مذاکرات فراهم شود.

وزیر نفت به برخی دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت نظیر سیستم‌های اندازه‌گیری آلاینده‌ها و رفع آلایندگی خاک نیز اشاره کرد و پس از بازدید از پردیس انرژی و محیط زیست گفت: شاهد دستاوردهای خوبی در پژوهشگاه هستیم و امیدوارم در سال جدید که سال جهش تولید نامگذاری شده است، فعالیت‌ها با اراده و امید بیشتر دنبال شود.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) در پژوهشگاه صنعت نفت حضور یافت و از پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید، قرارداد تجاری‌سازی محصولات میکروسی‌اچ‌پی میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت سامانه‌های انرژی آران به امضا رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829