امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران :
دستور پرداخت منابع صرفه‌جویی سوخت به مترو تهران از سوی شرکت بهینه سازی صادر شد

ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دستور پرداخت منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت به مترو تهران از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وابسته به شرکت ملی نفت ایران صادر شد.

«علی اعطا» روز شنبه با انتشار مطلبی در صفحه تلگرام خود با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای اقتصاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن های جدید به مترو تهران، مبلغ ۹.۸ سنت (حدود ۱۲۰۰ تومان) از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: از خرداد ماه سال۱۳۹۶ تاکنون، ۱۰۵ واگن به ناوگان شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه شده است که پس از ارسال صورت وضعیت صرفه جویی تأیید شده توسط شهرداری تهران، دستور پرداخت بخش اول سهم دولت از منابع حاصل از صرفه جویی سوخت صادر شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش بینی می شود این رقم برای پاییز سال جاری حدود سه میلیون دلار باشد، ادامه داد: آقای مهندس زنگنه، وزیر نفت با نگاه مثبتی که به مترو دارند، پرداخت صورت وضعیت بازه زمانی شروع طرح در خرداد ۱۳۹۶ تا زمان ابلاغ قرارداد (تیرماه سال ۱۳۹۸) که حدود ۱۰ میلیون دلار می شود را در هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب کرده اند که امید داریم به زودی پرداخت شود. این منابع صرف خرید واگن جدید و توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری خواهد شد.

اعطا با بیان اینکه پس از افزایش قیمت بنزین در اواخر آبان ماه سال جاری، میزان سفرهای درون شهری با مترو به طرز محسوسی افزایش یافته است، عنوان کرد: براساس گزارش های ارائه شده؛ روز ۲۵ آبان ماه یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۷۱ نفر مترو را برای سفرهای درون شهری خود انتخاب کردند که رتبه دوم شلوغ ترین روز در تاریخ مترو را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: روز شنبه ۲ آذرماه نیز با جذب یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۷۸۸ مسافر رتبه سوم شلوغ ترین روز تاریخ در مترو ثبت شده است.

اعطا تاکید کرد که انتظار می رود شهروندان با استفاده کمتر از خودروی شخصی و انجام سفرهای روزانه با مترو، به افزایش سفر با مترو به کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی در تهران کمک کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829