امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

از سوی وزیر نفت اعلام شد:
«نام‌آوران»؛ نام میدان جدید نفتی ایران

وزیر نفت نام میدان نفتی تازه کشف شده را که رئیس جمهوری دیروز از آن خبر داد «نام‌آوران» اعلام کرد و گفت: این میدان دومین مخزن بزرگ کشف‌شده در ایران است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه روز (دوشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در جمع بیش از ۱۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی پس از اعلام نام این میدان اظهار کرد: اسم این مخزن به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می‌پردازند، به‌ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که نام‌آوران گمنام صنعت نفت هستند، «نام‌آوران» گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه مخزن کشف شده ٥٣ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد، افزود: عملیات اکتشاف این میدان با پیشرفته‌ترین روش‌های اکتشافی به عنوان یک اکتشاف فناورانه و کار جدید اکتشافی با سه حلقه چاه از سال ٩٥ آغاز شد و با توجه به اینکه حدود ٣١ میلیارد بشکه اکتشاف‌های پیشین بوده است، حدود ٢٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت درجای کشور و ٢.٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت قابل برداشت کشور افزوده می‌شود.

وزیر نفت از میدان نفتی نام‌آوران به‌عنوان دومین مخزن نفتی بزرگ کشف‌شده در ایران نام برد و یادآور شد: نخستین لایه بزرگ، لایه آسماری گچساران با ٥٤ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا بوده است.

زنگنه با اشاره به اینکه این میدان به وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع در عمق تقریبی ۳۱۰۰ متر با لایه نفتی به ضخامت حدود ۸۰ متر است، گفت: تاکنون از این مخزن ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا کشف شده است که احتمال گسترش این میدان به سمت جنوب غربی و جنوب شرقی به‌طور قابل توجهی وجود دارد.

وی با تأکید بر اهمیت فناوری در ضریب بازیافت یا میزان برداشت اظهار کرد: با هر یک درصد بهبود ضریب بازیافت از این ۵۳ میلیارد بشکه نفت، ۵۳۰ میلیون بشکه نفت حاصل می‌شود که با قیمت کنونی، ۳۲ میلیارد دلار ثروت به کشور اضافه می‌شود، بنابراین باید همه اهتمام خود را در بحث توسعه فناوری و تحقیقات و پژوهش و فناوری در بخش بالادست نفت متوجه افزایش ضریب بازیافت کنیم.

وزیر نفت با قدردانی از کارکنان و مدیران مدیریت اکتشاف و مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: کشف این میدان را در آستانه این اعیاد به مردم ایران تبریک می‌گویم که این ثروت خدادادی را از دل این زمین در این شرایط سخت به ما نمایاند.

زنگنه با اشاره به اینکه برنامه توسعه‌ای وزارت نفت برای این میدان‌ها در قالب برنامه‌هایی است که برای آب‌تیمور، منصوری، سپهر و جفیر خواهیم دید، افزود: برنامه متمایزی برای این میدان‌ها نداریم، اما باید از این میدان‌ها استفاده شود و این ذخایر کشور است که بر آن افزوده می‌شود.

سر تعظیم در مقابل کارکنان صنعت نفت فرود می‌آوریم

وی با بیان اینکه نام این مخزن طبق هماهنگی‌ها «نام‌آوران» گذاشته شد، افزود: به پاس خدمات همه افراد شریف به‌ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که در گوشه و کنار این سرزمین، بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی به خدمت به کشور می‌پردازند، نام این میدان نام‌آوران گذاشته شد.

وزیر نفت تصریح کرد: جا دارد در مقابل خدمات همکارانی که در شرایط سخت در بخش‌های مختلف صنعت نفت کار می‌کنند سر تعظیم فرود بیاوریم. نام‌آوران واقعی همان گمنامان نام‌آور افتخارآفرین ملت ایران هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829