امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

وزیر نفت خطاب به مدیران نفتی: با همین قدرت به کارتان ادامه دهید، ازهیچ کمکی دریغ نمی‌کنم

 
وزیر نفت خطاب به مدیران شرکت‌های نفتی حاضر در ستاد هماهنگی و پشتیبانی نفت گفت: با همین قدرت به کارتان ادامه دهید؛ من هم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (۲۲ فروردین ماه) پس از استماع گزارش از سوی مدیران شرکت‌های حاضر در  ستاد هماهنگی و پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران گفت: در آغاز سال نو رنج و غم زیادی به جمعی از هموطنان ما در مناطق مختلف کشور از جمله بخش‌هایی از خوزستان وارد شد که همه باید خود را در این غم و رنج شریک بدانیم و شریک هستیم، به‌ویژه در خوزستان و صنعت نفت.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شرکت‌های مختلف صنعت نفت از جمله شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی گاز، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، شرکت ملی حفاری، شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تصریح کرد: واقعیت این است که باید طوری رفتار کنیم تا مردم بدانند در غم و دردشان شریک هستیم و همین روند دنبال شده را ادامه دهیم.

تحت مدیریت واحد استان خوزستان هستیم

وزیر نفت با تاکید بر ضرورت همراهی و همدردی با مردم گفت: همدردی همیشه به معنای پول خرج کردن نیست؛ مردم باید احساس کنند همراهشان هستیم و ما را همراه خود بدانند، در متنی که خطاب به شرکت‌ها در زمینه سیل نوشتم هیچ اشاره ای به تاسیسات نفت نداشتم و  تاکید کردم هوای هموطنان را داشته باشید و درد و رنج شان را کاهش دهید.

زنگنه گفت: هر چه غیر از مرگ چاره دارد؛ الحمدالله آسیب جانی کم بوده که این موضوع بسیار مهم است، بقیه آسیب‌ها را هم که دولت در حد توانایی‌اش کمک می‌کند تا درد و رنج مردم کمتر شود، ما نیز تحت مدیریت واحد استان کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه (21 فروردین‌ماه) دکتر زبیدی نماینده دکتر مسعود کرباسیان و نماینده ویژه بنده در اهواز مستقر شده است، تاکید کرد: مردم باید احساس کنند حواسمان هست؛ آنچه بد است احساس فراموش شدن است و نباید اینگونه باشد؛ ما هم پای کار هستیم و تا آخر ایستاده ایم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کارهای زیادی برای کاهش آلام مردم سیل زده باقی مانده است.

اگر سدها نبودند، مشکلاتمان بیشتر بود

وزیر نفت با بیان اینکه من ۶۰ سال سن دارم و چنین سیلی را در خوزستان و هیچ جای کشور به خاطر ندارم که ۲۰ استان همزمان سیل درگیر سیل باشند، تصریح کرد: سیل در خوزستان هنوز تمام نشده و یک موج رفته و موج‌های دیگری ممکن است باشد؛ باید آماده باشیم و حضور داشته باشیم که خسارت به کمترین حد برسد

وی به سدهای موجود در استان خوزستان که عملیات اجرایی بسیاری از آنها در زمان مرحوم‌ آقای هاشمی آغاز شد، اشاره کرد و با بیان اینکه اگر این سدها نبود مشکلات بیشتری را شاهد بودیم، افزود: در این مرحله باید تلاش‌ها برای کمک‌ به مردم و کاهش درد و رنج آنها و همچنین آسیبها باشد تا ان‌شاءالله به عنوان یک پیکره واحده این شرایط را عبور دهیم و دوباره سرافراز بتوانیم کارهایمان را انجام دهیم.

خشکاندن هور جنایت بشری است

زنگنه در زمینه تالاب هورالعظیم هم یادآور شد: در نخستین روزهایی که در این دوره به وزارت نفت آمدم، جلسه ای بود که می‌گفتند میخواهیم هور را خشک کنیم که پاسخ دادم این جنایت بشری است، من از ابتدا مخالف دستکاری در اکوسیستم هورالعظیم بودم و اعلام کردم هیچ منابعی برای این کار اختصاص نخواهم داد و هور باید به شرایط اولیه بازگردد.

وی ادامه داد: چگونه در خلیج فارس کار می‌کنیم و جکت با ارتفاع ۱۰۰ متری می‌زنیم؟ در هور هم لازم باشد (حالا لازم نیست) چهار پایه و سکو می‌زنیم، من هور را خشک نمی‌کنم، کاری کنم که مردم‌ یک عمر لعنتم کنند؟ اکنون نیز به هیچ عنوان جلو زندگی طبیعی و جریان چرخه آزاد طبیعت را نمی‌گیریم، برنامه ما هم نبوده و نیست و نفت چنین اراده ای نداشته و نخواهد داشت، ما باید با طبیعت زندگی کنیم و در سازگاری با طبیعت.

درد خوزستان، درد ایران

وزیر نفت با بیان اینکه یکسری دشمن داریم، همان هایی که می‌گویند سپاه تروریست است، ادامه داد: اکنون برخی به زبان فارسی می‌نویسند، فکر نکنید هر که به زبان فارسی حرف می‌زند ایرانی است؛ خیر، این‌ها ضد بشر هستند، این‌ها همان اسرائیلی‌ها هستند، همان‌هایی که مخالف ما هستند.

زنگنه تصریح کرد: متاسفانه برخی دوستان ما هم متوجه نمی‌شوند و این‌ها را بازنشر می‌کنند و ابزار دست دشمنان ایران و دشمن یکپارچگی می‌شوند. می‌گویند به دلیل اینکه عرب هستند ‌رسیدگی نمی‌شود، چنین چیزی به هیچ‌وجه در مخیله هیچ یک از مسئولان نظام نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از بدن ایران به درد آمده و تمام ایران در درد و رنج است، تاکید کرد: با همین قدرت به کار ادامه دهید. من هم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. تولید را هر جا لازم شد برای کارهای زیست محیطی تعطیل کنید، نباید بگذاریم به محیط زیست آسیب رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829