کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و روان شدن ترافیک پایتخت با توسعه مترو محقق می شود

چاپ

مدیر بهینه سازی در بخش حمل ونقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کرد: در راستای قرار داد طرح توسعه متروی تهران و 8 کلانشهر یک هزار دستگاه واگن جدید طی 4 سال به متروی شهر تهران اضافه خواهد شد که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و روان شدن ترافیک پایتخت خواهد داشت.
ساسان کاظمی نژاد اظهار داشت: بعد از امضای قرارداد های طرح توسعه مترو تهران و 8 کلانشهر که یکم آبان ماه سال جاری با حضور وزیر نفت انجام شد قراردادهای مربوط میان سرمایه گذار عامل صرفه جویی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در شهر تهران در حال نهایی شدن است.
وی با اشاره به اینکه برآورد ها نشان می دهد هر واگن مترو روزانه امکان جا بجایی بیش از 3هزار نفرمسافر دارد افزود: با احتساب این تعداد مسافر تعداد زیادی مسافران از داخل خیابانها به مترو منتقل می شوند که این امر می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش ترافیک پایتخت داشته باشد که اين مهم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، روان شدن ترافیک وکاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: قراردهای مربوط به طرح توسعه مترو کلانشهر های اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد نیز در مراحل نهایی شدن است و به زودی فعال خواهدشد و توسعه مترو در سایر کلانشهرها از سال 98 به بعد انجام می شود.
کاظمی نژاد در ادامه به استفاده از فضای متروها و ایستگاه های مترو جهت فرهنگسازی اشاره کرد و گفت:
در راستای امضای قرارداد های طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر که در تاریخ یک آبان ماه به امضای مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شهردار ان تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم" رسید، مقرر شد بخشی از فضای محیطی ایستگاه ها و واگن های مترو در سراسر کشور به موضوع فرهنگسازی در خصوص بهینه کردن مصرف انرژی اختصاص یابد.
وی یاد آور شد: طرح بزرگ توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر در راستای اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید با هدف بهبود و ارتقاي حمل و نقل مسافر درون شهري و دستيابي به اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف بهينه سوخت وكاهش آلودگي‌هاي محيطي متناظر اجرا خواهد شد.
نامبرده افزود : با اجرای این طرح دو هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) طی سال‎های 1396 الی 1400 به ناوگان متروی تهران و کلانشهرها اضافه خواهد شد.