قرار داد 200 هزار دستگاه بخاری هرمتیک به زودی نهایی می شود

چاپ

قرار داد تامین 200 هزار دستگاه بخاری هرمتیک هوشمند راندمان بالا با حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دست بررسی و مذاکره  است و در آینده نزدیک نهایی می شود.

محمدرضا فجرك، رئيس امور بهينه سازي لوازم شركت بهينه سازي مصرف سوخت با اعلام این خبر اظهار داشت: این قرار داد به منظور تهیه 200 هزار دستگاه بخاری هرمتیک هوشمند از یک میلیون دستگاه بخاری مصوب شورای اقتصاد و براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر  اجرایی می شود.

وی درباره نحوه تامین مابقی بخاری های هرمتیک تا رسیدن به عدد یک میلیون دستگاه  اشاره کرد و  افزود: هر سال دو نوبت فراخوان عمومی جهت انعقاد قرارداد اعطای یارانه صرفه جویی سوخت باتولیدکنندگان  بخاری دودکش دار هرمتیک هوشمند راندمان بالا براساس ظوابط و معیارهای فنی وزارت نفت برگزار خواهد شد تا زمینه رقابت سالم میان تولیدکنندگان بخاری و سرمایه گذاران عامل صرفه جویی فراهم شود.

فجرک در ادامه از راه اندازی اتاق تست برای سنجش میزان مصرف بخاری ها خبر داد و گفت: شرکت بهینه سازی در نظر دارد با همکاری سازمان ها و ارگان های ذیصلاح نسبت به سنجش راندمان و میزان مصرف بخاریهای گاز سوز هرمتیک هوشمند راندمان بالا اقدام کند تا بتواند از طریق تست نمونه بخاری های تولیدکنندگان متقاضی شرکت در فراخوان ها میزان مصرف گاز طبیعی ادعا شده از سوی آن تولید کننده را صحت سنجی کند.

وی درباره مزیت‎های بخاری‎های  گازسوز هرمتیک هوشمند گفت: این نوع بخاری علاوه بر کاهش مصرف سوخت وراندمان بالا کارآیی بالا، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش خطر مرگ خاموش و آتش سوزی اشاره کرد.

همچنین این نوع بخاری با توجه به این که هوای احتراق را از بیرون تامین می‌کند، هیچ مشکلی در زمینه کمبود اکسیژن و مرگ‌های خاموش ندارد، زیرا دیگر هوایی از داخل مصرف نمی‌شود در صورت نصب بخاری های هرمتیک هوشمند توسط نصابان مجاز،احتمال مرگ های خاموش به صفر می رسد. که میزان دی اکسید کربن و منوکسید کربن افزایش یابد. از دیگر مزایای این بخاری، جداره سرد آن است، زیرا بدنه آن پلاستیکی است و خطراتی مانند سوختگی و… مصرف‌کنندگان را تهدید نمی‌کند.