امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

روشی هوشمندانه برای گرم کردن آب

روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند، اما بعضی از آنها نسبت به بقیه به نیروی کمتری نیاز دارند. می توانید حدس بزنید کدامیک بهترین روش است؟

 

مایکروویو کارآمدترین و سریع ترین روش برای گرم کردن آب می باشد.

آب داغ در خانه

پخت و پز، دوش گرفتن و گرمایش خانه، موارد اصلی هستند که ما برای آنها از آب گرم استفاده می کنیم و بسته به نوع کاربری ما از آن، آنرا از یک مکان یا مکان دیگر دریافت می کنیم.

متداول ترین روش دستیابی به آن: میکروویو؛ اجاق، چه از نوع گازی، سرامیکی یا القایی و همینطور هیتر دیزلی، گازی یا برقی. این دستگاه ها همگی مؤثر هستند اگر بدانید که چگونه از آنها استفاده نمایید.

چه گزینه هایی در اختیار داریم؟

اگر بخواهیم مقادیر اندکی آب را گرم کنیم، میکروویو انتخاب مناسبی است. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که آب کل انرژی را جذب می کند و یک روش پاک و سریع است.

گزینه دوم، هیتر می باشد، یعنی آب داغ از شیر آب. دمای آب گرم از شیر آب برای شستن ظروف یا دوش گرفتن، مناسب است، با این وجود، به اندازه کافی برای پخت و پز داغ نیست.

درنهایت، ما اجاق را داریم که مقدار زیادی انرژی مصرف می کند زیرا به دمای بسیار بالایی نیاز داریم. همچنین، ظروف، گرمای زیادی را هدر می دهند، پس به یاد داشته باشید که آنها را با یک سرپوش بپوشانید تا گرما بهتر حفظ شود، بدین ترتیب، مصرف بالایی نیاز نیست.

همچنین، بسیار هوشمندانه است که آبی را که قبلاً بطور مثال در میکروویو گرم شده است، بجوشانید.

آیا گزینه دیگری برای گرم کردن آب وجود دارد؟

بله، وجود دارد! شومینه ها یا کوره هایی که از چوب زائد یا پسماند آلی برای تولید گرما استفاده می کنند. سوخت در یک اتاقک در دمای بالا سوزانده می شود و گرمای تولید شده نیز می تواند برای گرم کردن آب مورد استفاده قرار گیرد.

آیا می دانستید...؟ آبگرمکن هایی وجود دارند که با پنل های خورشیدی کار می کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829